Show simple item record

dc.contributor.advisorErtemel, Adnan Veysel
dc.contributor.authorBayrak, Furkan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:20:13Z
dc.date.available2020-12-04T18:20:13Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95468
dc.description.abstractİşletmeler, pazarlama stratejileri doğrultusunda hedef kitle ile iletişim kurmak, tüketici zihninde yer edinebilmek ve satın alma karar aşamasında tercih edilmek amacıyla tutundurma araçları arasından etkili bir yöntem olan sponsorluk faaliyetlerini kullanmaktadırlar. Bu araştırmada sponsorlukların marka bilinirliğine ve satın alma kararına etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada bu bağlamda 2019-2020 akademik yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde öğrenim hayatını sürdüren 549 öğrenci üzerinde anket uygulaması yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre sponsorluk faaliyetlerinin marka bilinirliği ve satın alma kararı üzerinde anlamlı düzeyde pozitif katkı sağladığı görülmektedir. Bununla birlikte marka bilinirliğinin de satın alma kararı üzerinde anlamlı düzeyde pozitif bir katkısının olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sponsorluk, Marka Bilinirliği, Satın Alma Kararı
dc.description.abstractBusınesses use sponsorshıp actıvıtıes whıch are an effectıve method among the promotıon makers ın order to ommunıcate wıth target audıence and to gaın a place ın theır mınds to be preferred on the decısıon process. In thıs resarch, ıt ıs aımed to examıne the effect of sponsorshıps on the awareness of brand and purchasıng decısıon. In thıs essay, a survey was applıed among 549 students ın ıstanbul commerce unıversıty ın 2019-2020 academıc year.Accordıng to the research results, sponsorshıp actıvıtıes make a sıgnıfıcant posıtıve contrıbutıon on the awareness of brand and the purchasıng decısıon. Moreover, ıt ıs seen that the brand awareness has a sıgnıfıcant posıtıve contrıbutıon on the purchasıng decısıon.Key Words: Sponsorshıp, Brand Awareness, Purchasıng Decısıonen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSponsorlukların marka bilinirliğine ve satın alma kararına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of sponsorships on brand awareness and purchasing decision: A practice on university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-17
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10327208
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624162
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess