TEZLER: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 144
-
Küresel ekonomi politiğin bölgesel entegrasyonu: Katar örneği
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-04-05)Global politik ekonomi yeni bir alan olarak 20. yüzyılın ikinci yarısından sonra ortaya çıkmış bir kavramdır. Temel olarak politik ve ekonomik çıkarların iç içe geçtiğini ifade etmektedir. Günümüzde birçok bölgesel ... -
Türk Eximbank uygulamalarında risk yönetimi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-04-01)Risk Yönetimi temel olarak işletmelerin varlığını sürdürmeye yönelik olası tehditleri tespit edip değerlendirerek önlemeyi veya minimize etmeyi amaçlayan bir sistemler bütünüdür. Bu kavram hayatımıza, 2001 yılında ülkemizde ... -
Milletlerarası mal satım sözleşmesine göre satıcının sözleşmeye aykırı davranması halinde alıcının başvurabileceği hukuki imkânlar
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-04-09)Çalışmamızda alıcının Milletlerarası Mal Satımına İlişkin Sözleşmeler HakkındaBirleşmiş Milletler Antlaşması CISG (Contracts for the International Sale of Goods)kapsamındaki menkul mal satım sözleşmelerine ilişkin alıcının ... -
B2C web sitelerinde algılanan değer, müşteri sadakati ve marka çağrışımı ilişkisi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-06-16)İnternet teknolojisinin insan hayatına hızla dahil olmasıyla ve günden güne gelişmesiyle birlikte, klasik pek çok uygulamanın kullanılabilirliği ortadan kalkmıştır. Bunun yanı sıra internet sayesinde bütün kurumların ve ... -
Tedarik zincirinde güven ve belirsizliğin firma performansı üzerine etkisi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-09-04)Günümüz koşulları çerçevesinde globalleşen dünyada firmalar ayakta kalabilmek için sürekli bir şekilde birbirleri ile rekabet hali içindedirler. Bu globalleşen dünyada firmalar, diğer firmaların önüne geçebilmek için hizmet ... -
Türkiye ile Rusya arasındaki iki taraflı yatırım anlaşması çerçevesinde Rusyada yatırım
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-09-04)Yabancı Yatırım, liberalleşen dünya düzeniyle birlikte ülkelerin ekonomileri ve kalkınmaları üzerinde oldukça etkili bir araç haline gelmiştir. Yabancı Yatırımlar - sermaye oluşumu, teknoloji, insan kaynakları gelişimi ve ... -
OECD ülke ekonomilerinde ekonomik özgürlük-doğrudan yabancı yatırım ilişkisi: Panel veri analizi (1995-2015)
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-09-06)İktisat literatüründe genel olarak dış ticaretin ülke ve dolaylı olarak dünya refahına olumlu etkisi olduğu kabul edilmektedir. Çok Uluslu Şirketler en uygun üretim faktörlerini içinde barındıran ülkeleri keşfetmek için ... -
İhracat kredi sigortalarının ülkelerin ihracatı üzerindeki etkisi: Ampirik bir analiz
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-09-10)Bir ülkede ihracatın teşvik edilmesi için en önemli araçlardan birisi ihracat kredi sigortalarıdır. Bu çalışmada ülkelerin ihracatlarını teşvik etmek için Eximbanklarının yapmış olduğu ihracat kredi sigortalarının temel ... -
CİSG`nin uygulanmasında sözleşmenin temel ihlali
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-10-04)Sözleşmenin temel ihlali, CISG'nin çözüm sistemi içerisindeki kilit kavramdır.Dünyanın çeşitli bölgelerindeki farklı yargı yetkileri ve mahkemeler ve mallarınuluslararası satışı alanında CISG'yi bir kanun hükmü ... -
B2c elektronik ticaret sitelerinde müşterilerin net fayda algılarını etkileyen faktörler
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-09-09)Bu araştırmanın amacı kullanıcılarda internet sitesinden alışveriş yaptıktan sonra ortaya çıkan net fayda algılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu araştırma tanımlayıcı kesitsel bir araştırma olup beşli Likert ... -
Dış ticarette pazar araştırması: Yaş sebze meyve sektörü incelemesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-09-18)Bu araştırmanın amacı yaş sebze meyve ihracatı yapan firmaların yaşadıklarısorunların tespit edilmesi ve bu sorunların ihracatçı firma performansına etkilerininortaya konulmasıdır.Çalışmanın ilk aşamasında sektörde faaliyet ... -
Konişmentonun rolü ve işlevi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-04-07)Uluslararası ticaretin gelişmesiyle, sıklıkla kullanılan deniz yolu taşımacılığı deniz ticareti sözleşmelerinin akdedilmesi gereği doğurmuştur. Deniz ticareti sözleşmelerinden özellikle navlun sözleşmesi, taşıyan ile taşıtan ... -
Mağaza atmosferi, müşteri tatmini ve tekrar satın alma niyeti ilişkisi üzerine nicel bir araştırma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-03-18)Gelişen teknoloji, hızlı üretim ve pazar alanının gelişmesi ile birlikte sektörler içerisinde tüketicilerin davranışlarını kontrol edebilmek git gide önemli bir unsur haline gelmiştir. Tüketicilerin mağaza içerisinde zaman ... -
Türkiye Pakistan dış ticaretinin değerlendirilmesi: 2005-2017
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-03-16)Bu araştırmada 2005-2017 yılları arası dönemde Türkiye ile Pakistan dış ticareti değerlendirilmiştir. Bu amaçla ilgili döneme ait her iki ülkenin dış ticaret verileri incelenmeden önce ilk olarak dış ticaret kavramı, ... -
Türkiye`nin uluslararası ticaretiyle ilgili mevzuatı çerçevesinde ikili ve çok taraflı sözleşmelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-10-08)Dünya Ticaret Örgütü(DTÖ) Serbest Ticaret Anlaşmalarının (STA) temelini oluşturmaktadır. DTÖ'nün nihai amacı üye ülkelerin ekonomik ve ticaret alanında ki ilişkilerini güçlendirerek sürekliliğini sağlamaktır. DTÖ'nün ... -
Türkiye`de yetişen organik tarım ürünlerinin dünya pazarındaki yeri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-04-01)Son yıllarda organik tarım tüketimi, tüketicilerin sağlıklı gıda ve çevre konusundaki ilgilerinin artmasına bağlı olarak hızla artmıştır. Bu kapsamda büyük tüketicilerin olduğu ülkeler organik ürün talebine cevap veremeyip, ... -
Duyusal pazarlama stratejilerinin Türkiye perakende sektöründeki uygulamaları
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-06-19)İnsanların gelir seviyelerinin artmasıyla beraber satın alma eğilimleri de artış göstermiştir. Markalar ürünlerini satmak için bir takım arayışlara girmişlerdir. Bu arayışlar sonucunda markalar tüketicilerin duyularına ... -
Sti policies and international trade
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-10-01)Bilim Teknoloji ve Yenilik Politikası bütün ekonomi politikalarının tamamlayıcı parçasıdır. Bilim Teknoloji ve Yenilik Politikası ekonomi başlıklarının yönünü ve araştırma-geliştirmeye tahsis edilen harcamaların miktarını ... -
Türk patent ve marka kurumu örneğinde fikri mülkiyetin korunması ve Avrupa Birliği Hukuku ile karşılaştırma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-11-26)Sosyal hayatın her alanındaki modern teknolojik dinamiklerin ihtiyaçlarını karşılayan etkin, yeterli ve erişilebilir bir fikri mülkiyet sistemi inşa etmek bu tezin hedefidir. Söz konusu sistem, ulusal-Türk ve bölgesel-Avrupa ... -
Türkiye çikolatalı ve şekerli mamuller sektörünün uluslararası rekabet gücünün incelenmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-08-28)Dünya ekonomisinin küreselleşmesine paralel olarak gerek uluslararası gerekse işletmeler arası rekabet artmıştır ve rekabet gücü araştırmalarının önem kazanmasını da beraberinde getirmiştir. Küresel piyasalardaki rekabet ...