Dış ticarette pazar araştırması: Yaş sebze meyve sektörü incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı yaş sebze meyve ihracatı yapan firmaların yaşadıklarısorunların tespit edilmesi ve bu sorunların ihracatçı firma performansına etkilerininortaya konulmasıdır.Çalışmanın ilk aşamasında sektörde faaliyet gösteren firmaların yöneticileriyleyapılan mülakat yöntemi arama anketleri ile en önemli sorunları belirlenmiştir. Busorunlar baz alınarak bir anket hazırlanmıştır. İkinci aşamada ise daha büyükörneklem üzerinde anket çalışması yapılarak bu anketi oluşturan soruların geçerlilikve güvenilirlikleri belirlenmiştir. Analizler sonucunda yaş sebze meyve sektöründefaaliyet gösteren firmaların performanslarını ölçen bir ölçek geliştirilmiştir. Buaçıdan bu çalışma Türkiye'de bir ilktir.Yaş Sebze ve Meyve Sektör İncelemesi, başlıklı bu çalışmada; Yaş sebze meyvesektörünü genel hatlarıyla inceleyip, sektörün pazar bulma sorunlarını, dolaylı olaraksektörde üretim, tüketim, üretim aşamasında üreticilerin sorunlarını, dolayısıylaüretimden pazarlamaya kadar sektör analizi ve incelemesi yapıp yaş sebze meyvesektörünün ilk aşamasından pazarlama aşamasına gelene kadar sektördeki sorunlarıkapsamlı olarak inceleyip, bu sorunlara çözüm yolları ve önerileri geliştirip sektörekatkıda bulunmaktır. The purpose of this research is to determine the problems experienced by thecompanies that export fruits and vegetables and to determine the effects of theseproblems on the performance of the exporting firms.In the first phase of the study, the most important problems were identified withinterview surveys conducted on the managers of the companies operating in thesector. A questionnaire was prepared based on these problems. In the second stage,the questionnaire survey was conducted on the larger sample to determine thevalidity and reliability of the questions on this questionnaire. As a result of theanalyzes, a scale was developed to measure the performance of exporting firmsoperating in the fresh fruit and vegetable sector. In this respect, this study is a first inTurkey.In this study titled Market Research in Foreign Trade: Fresh Vegetables and FruitSector Review; The fresh fruit and vegetable sector has been examined in generalterms. Marketing problems of the sector, production and consumption in the sectorand other problem have been examined. Consequently, solutions to these problemsand suggestions have been developed and contributed to the sector.
Collections