Okul rehberlik hizmetlerinde bilgisayar kullanımı (Eğitsel bir yazılım geliştirme)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET OKUL REHBERLİK HİZMETLERİNDE BİLGİSAYAR KULLANIMI (EĞİTSEL BİR YAZILIM GELİŞTİRME) Hüseyin Katırcı Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Programları ve Öğretim (Eğitim Teknolojisi) Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hafize Keser Ocak 2002, 126 sayfa Bu araştırmada, okul rehberlik hizmetlerine yönelik bir yazılımın geliştirilmesi, geliştirilen yazılımın eğitsel niteliği ve okul rehberlik hizmetleri alanına katkısının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında, genel tarama modeli kullanılmıştır. Rehber öğretmenlerin bir eğitsel yazılıma gereksinim duymalarına ilişkin İhtiyaç analizi yapılmıştır. Yazılımın içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi sürecinde; 20 kişilik uzman grubun görüşlerinden ve ilgili alan yazından yararlanılmıştır. Görüşlerin alınmasında, eğitsel yazılım değerlendirme ölçeği ve rehberlik hizmetleri katkı değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılarak; yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine bakılmıştır. Geliştirilen yazılım; `ekran düzenlemeleri` açısından tamamen yeterli, genel özellikler, eğitsellik, kullanım kolaylığı ve yazılı belgeler açılarından da yeterli görülmüştür. Rehber öğretmenler tarafından, araştırmada geliştirilen yazılım, okul rehberlik hizmetleri alanında kullanılabilecek nitelikte bulunmuştur. iv ABSTRACT USE OF COMPUTER IN SCHOOL GUIDANCE SERVICE ( DEVELOPING EDUCATIONAL SOFTWARE) Hüseyin Katırcı Master Thesis, Curriculum and Teaching (Educational Technology) Supervisor: Associate Prof. Dr. Hafize Keser January 2002, 126 pager The purpose of the present study was to develop a software to use in school guidance services, to evaluate the guality of the software and contributions of the software to the field of school guidance service. Survey method was used in gathering data. Needs assesment guestionnare in order to have information whether they need an educational software. For the content of software and developing of software wiev of 20 specialists was taken by using educational software evaluation guestionnaire and guidance services contribution evaluation guestinnarie and also literature was used in the software development process. By using SPSS package program, percentage, mean and standart deviation was computed. Results showed that software was faund significant in terms of screen designing, it was also found significant in forms of general characteristics, educational characteristics, usage easeness and written documents. Evaluation of Guidnace Teachers showed taht the software can be used in scholl guidance services.
Collections