Show simple item record

dc.contributor.advisorKeser, Hafize
dc.contributor.authorKatirci, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-04T13:04:17Z
dc.date.available2020-12-04T13:04:17Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86749
dc.description.abstractÖZET OKUL REHBERLİK HİZMETLERİNDE BİLGİSAYAR KULLANIMI (EĞİTSEL BİR YAZILIM GELİŞTİRME) Hüseyin Katırcı Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Programları ve Öğretim (Eğitim Teknolojisi) Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hafize Keser Ocak 2002, 126 sayfa Bu araştırmada, okul rehberlik hizmetlerine yönelik bir yazılımın geliştirilmesi, geliştirilen yazılımın eğitsel niteliği ve okul rehberlik hizmetleri alanına katkısının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında, genel tarama modeli kullanılmıştır. Rehber öğretmenlerin bir eğitsel yazılıma gereksinim duymalarına ilişkin İhtiyaç analizi yapılmıştır. Yazılımın içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi sürecinde; 20 kişilik uzman grubun görüşlerinden ve ilgili alan yazından yararlanılmıştır. Görüşlerin alınmasında, eğitsel yazılım değerlendirme ölçeği ve rehberlik hizmetleri katkı değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılarak; yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine bakılmıştır. Geliştirilen yazılım; `ekran düzenlemeleri` açısından tamamen yeterli, genel özellikler, eğitsellik, kullanım kolaylığı ve yazılı belgeler açılarından da yeterli görülmüştür. Rehber öğretmenler tarafından, araştırmada geliştirilen yazılım, okul rehberlik hizmetleri alanında kullanılabilecek nitelikte bulunmuştur. iv
dc.description.abstractABSTRACT USE OF COMPUTER IN SCHOOL GUIDANCE SERVICE ( DEVELOPING EDUCATIONAL SOFTWARE) Hüseyin Katırcı Master Thesis, Curriculum and Teaching (Educational Technology) Supervisor: Associate Prof. Dr. Hafize Keser January 2002, 126 pager The purpose of the present study was to develop a software to use in school guidance services, to evaluate the guality of the software and contributions of the software to the field of school guidance service. Survey method was used in gathering data. Needs assesment guestionnare in order to have information whether they need an educational software. For the content of software and developing of software wiev of 20 specialists was taken by using educational software evaluation guestionnaire and guidance services contribution evaluation guestinnarie and also literature was used in the software development process. By using SPSS package program, percentage, mean and standart deviation was computed. Results showed that software was faund significant in terms of screen designing, it was also found significant in forms of general characteristics, educational characteristics, usage easeness and written documents. Evaluation of Guidnace Teachers showed taht the software can be used in scholl guidance services.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul rehberlik hizmetlerinde bilgisayar kullanımı (Eğitsel bir yazılım geliştirme)
dc.title.alternativeUse of computer in school guidance service (Developing educational software)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmComputer softwares
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmGuidance services
dc.subject.ytmSchools
dc.identifier.yokid118637
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117520
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess