Türk tiyatrosunda gerçekçi çocuk oyunlarında eğitimin otoriter ve demokratik görünümleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRK TİYATROSUNDA GERÇEKÇİ ÇOCUK OYUNLARINDA EĞİTİMİN OTORİTER VE DEMOKRATİK GÖRÜNÜMLERİ Kılıçözgürler, Devrim Salbin Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve öğretim Anabilim Dalı (Güzel Sanatlar Eğitimi) Tez Danışmanı: Prof.Dr. Cahit Kavcar Kasım 2002, 137 sayfa Bu çalışmada Devlet Tiyatroları sahnelerinde 2000-2001 sezon sonuna kadar sahnelenmiş olan gerçekçi çocuk oyunlarında eğitimin otoriter ve demokratik görünümlerinin ne sıklıkta yer aldığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Devlet Tiyatroları Başdramaturgluğu'ndan elde edilen bilgiler ışığında 1948 yılından 2001 yılına kadar sahnelemiş olan (tekrarlar dahil) 78 oyundan 17 tanesinin gerçekçi çocuk oyunu özellikleri taşıdığı belirlenmiştir. Bu 17 oyun (tekrarlar dahil) 1955-2000 yılları arasında dağılmıştır. Tekrarlarla birlikte 17 oyun toplam 73 kez sahnelenmiştir. Tez çalışması temel olarak tiyatro ve eğitim ana başlıkları altında şekillendirilmiş, toplum- devlet-otorite-demokrasi kavramlarının eğitimle ilişkileri kurularak çalışma ayrıntılandırılmıştır. Araştırmada içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen ham sayısal değerler yoğunluk puanlarına çevrilerek yeni sayısal değerlere ulaşılmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgular gerçekçi çocuk oyunları içeriklerinde, otoriter eğitim anlayışı unsurlarının, demokratik eğitim anlayışı unsurlarına oranla daha fazla yer aldığını göstermektedir.
Collections