Show simple item record

dc.contributor.advisorKavcar, Cahit
dc.contributor.authorKiliçözgürler, Devrim Salbin
dc.date.accessioned2020-12-04T13:03:55Z
dc.date.available2020-12-04T13:03:55Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86718
dc.description.abstractÖZET TÜRK TİYATROSUNDA GERÇEKÇİ ÇOCUK OYUNLARINDA EĞİTİMİN OTORİTER VE DEMOKRATİK GÖRÜNÜMLERİ Kılıçözgürler, Devrim Salbin Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve öğretim Anabilim Dalı (Güzel Sanatlar Eğitimi) Tez Danışmanı: Prof.Dr. Cahit Kavcar Kasım 2002, 137 sayfa Bu çalışmada Devlet Tiyatroları sahnelerinde 2000-2001 sezon sonuna kadar sahnelenmiş olan gerçekçi çocuk oyunlarında eğitimin otoriter ve demokratik görünümlerinin ne sıklıkta yer aldığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Devlet Tiyatroları Başdramaturgluğu'ndan elde edilen bilgiler ışığında 1948 yılından 2001 yılına kadar sahnelemiş olan (tekrarlar dahil) 78 oyundan 17 tanesinin gerçekçi çocuk oyunu özellikleri taşıdığı belirlenmiştir. Bu 17 oyun (tekrarlar dahil) 1955-2000 yılları arasında dağılmıştır. Tekrarlarla birlikte 17 oyun toplam 73 kez sahnelenmiştir. Tez çalışması temel olarak tiyatro ve eğitim ana başlıkları altında şekillendirilmiş, toplum- devlet-otorite-demokrasi kavramlarının eğitimle ilişkileri kurularak çalışma ayrıntılandırılmıştır. Araştırmada içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen ham sayısal değerler yoğunluk puanlarına çevrilerek yeni sayısal değerlere ulaşılmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgular gerçekçi çocuk oyunları içeriklerinde, otoriter eğitim anlayışı unsurlarının, demokratik eğitim anlayışı unsurlarına oranla daha fazla yer aldığını göstermektedir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk tiyatrosunda gerçekçi çocuk oyunlarında eğitimin otoriter ve demokratik görünümleri
dc.title.alternativeThe Authoritarian and democratic aspects of education in relevance with the realistic plays for children in Turkish drama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmTurkish theatre
dc.subject.ytmChildren's games
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAuthority
dc.subject.ytmChildren's theatre
dc.subject.ytmChild education
dc.identifier.yokid119893
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117684
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess