Bilgisayar destekli öğretim tasarımına yönelik bir uzman sistemi tasarımlanması ve geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM TASARIMINA YÖNELİK BİR UZMAN SİSTEMİN TASARIMLANMASI VE GELİŞTİRİLMESİ Güldüren, Can Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Danışman : Yrd. Doç. Dr. Nurettin ŞİMŞEK Mayıs 2004, 137 sayfa Bu çalışmada ders düzeyinde, öğretim tasarımına (öğretim teknolojileri planlaması) yönelik ve ASSURE modeline dayalı bir uzman sistem tasarlamak ve geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları ile bazı temel kavramların tanımları yer almaktadır. İkinci bölümünde; öğretim teknolojileri planlamasının genel görünümü açıklanmıştır. Üçüncü bölümünde literatür taraması sonucunda elde edilen bilgiler ile ASSURE modeline dayalı olarak tasarlanan uzman sistemin tanıtımı yapılmıştır. Dördüncü bölümünde geliştirilen uzman sistemin değerlendirilmesinde izlenen yöntem açıklamıştır. Beşinci bölümde geliştirilen uzman sistem uygulamasıyla ilgili değerlendirme sonuçlarına yönelik bulgular ve yorumlar verilmiştir. Altıncı bölümde; araştırmanın sonuçlan ve katılımcıların değerlendirmesi sonucu ortaya çıkan bulgulara dayalı olarak geliştirilen bazı önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim düzeylerinden toplam 18 kişilik bir öğretmen grubu oluşturmuştur. Katılımcılar hazırlanan değerlendirme formuna göre geliştirilen uzman sistem uygulamasını değerlendirmişlerdir. Araştırmanın değerlendirme sonuçlarına göre elde edilen bulgular, tasarlanan sistemin esnek bir yapıda geliştirilmiş olmasından dolayı işlevsel ve gerçek koşullarda kullanıma uygun olduğunu ortaya koymaktadır. m SUMMARY DESIGNING ANG DEVELOPING AN EXPERT SYSTEM RELATED TO COMPUTER ASSISTED INSTRUCTIONAL DESIGN GÜLDÜREN, Can M.Sc. in Instructional Technology Supervisor : Asst.Prof.Dr.Nurettin ŞİMŞEK May 2004, 137 pages The purpose of this research was to design and to develop an expert system based on ASSURE model and related to instructional design (planning instructional media and technology). There were six parts in the research. In the first part, the problem, purpose, importance, limitations and hypothesis of the research was explained and some basic definitions were given. In the second part, related literature based on instructional design and ASSURE model were reviewed. In the third part, an expert system was designed and introduced based on ASSURE model with related literature. In the fourth and fifth parts, research model, data collection methods, interpretations and solutions of gathered data were taken place. In the sixth part, the research was concluded and some proposals related with the topic were suggested. The experimental study group was composed of eighteen teachers from primary education, secondary education and college education. Designed expert system was evaluated by experimental study group according to the prepared evaluation checklist. Data were analyzed, minimum, maximum and arithmetic mean were calculated and commented on the research purposes for every item. It was concluded that the expert system software can be used in real conditions according to the evaluation of the experimental study group. IV
Collections