Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Nurettin
dc.contributor.authorGüldüren, Can
dc.date.accessioned2020-12-04T13:00:39Z
dc.date.available2020-12-04T13:00:39Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86514
dc.description.abstractÖZET BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM TASARIMINA YÖNELİK BİR UZMAN SİSTEMİN TASARIMLANMASI VE GELİŞTİRİLMESİ Güldüren, Can Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Danışman : Yrd. Doç. Dr. Nurettin ŞİMŞEK Mayıs 2004, 137 sayfa Bu çalışmada ders düzeyinde, öğretim tasarımına (öğretim teknolojileri planlaması) yönelik ve ASSURE modeline dayalı bir uzman sistem tasarlamak ve geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları ile bazı temel kavramların tanımları yer almaktadır. İkinci bölümünde; öğretim teknolojileri planlamasının genel görünümü açıklanmıştır. Üçüncü bölümünde literatür taraması sonucunda elde edilen bilgiler ile ASSURE modeline dayalı olarak tasarlanan uzman sistemin tanıtımı yapılmıştır. Dördüncü bölümünde geliştirilen uzman sistemin değerlendirilmesinde izlenen yöntem açıklamıştır. Beşinci bölümde geliştirilen uzman sistem uygulamasıyla ilgili değerlendirme sonuçlarına yönelik bulgular ve yorumlar verilmiştir. Altıncı bölümde; araştırmanın sonuçlan ve katılımcıların değerlendirmesi sonucu ortaya çıkan bulgulara dayalı olarak geliştirilen bazı önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim düzeylerinden toplam 18 kişilik bir öğretmen grubu oluşturmuştur. Katılımcılar hazırlanan değerlendirme formuna göre geliştirilen uzman sistem uygulamasını değerlendirmişlerdir. Araştırmanın değerlendirme sonuçlarına göre elde edilen bulgular, tasarlanan sistemin esnek bir yapıda geliştirilmiş olmasından dolayı işlevsel ve gerçek koşullarda kullanıma uygun olduğunu ortaya koymaktadır. m
dc.description.abstractSUMMARY DESIGNING ANG DEVELOPING AN EXPERT SYSTEM RELATED TO COMPUTER ASSISTED INSTRUCTIONAL DESIGN GÜLDÜREN, Can M.Sc. in Instructional Technology Supervisor : Asst.Prof.Dr.Nurettin ŞİMŞEK May 2004, 137 pages The purpose of this research was to design and to develop an expert system based on ASSURE model and related to instructional design (planning instructional media and technology). There were six parts in the research. In the first part, the problem, purpose, importance, limitations and hypothesis of the research was explained and some basic definitions were given. In the second part, related literature based on instructional design and ASSURE model were reviewed. In the third part, an expert system was designed and introduced based on ASSURE model with related literature. In the fourth and fifth parts, research model, data collection methods, interpretations and solutions of gathered data were taken place. In the sixth part, the research was concluded and some proposals related with the topic were suggested. The experimental study group was composed of eighteen teachers from primary education, secondary education and college education. Designed expert system was evaluated by experimental study group according to the prepared evaluation checklist. Data were analyzed, minimum, maximum and arithmetic mean were calculated and commented on the research purposes for every item. It was concluded that the expert system software can be used in real conditions according to the evaluation of the experimental study group. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleBilgisayar destekli öğretim tasarımına yönelik bir uzman sistemi tasarımlanması ve geliştirilmesi
dc.title.alternativeDesigning and developing an expert system related to computer assisted instructional design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid145990
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid141193
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess