Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Nurettin
dc.contributor.authorUysal, Ömür
dc.date.accessioned2020-12-04T12:58:20Z
dc.date.available2020-12-04T12:58:20Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86378
dc.description.abstractBu araştırma, Bilgisayar Destekli Bilişsel Çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırma, 2004-2005 öğretim yılı ikinci yarıyılında öğrenim gören ilköğretim altıncı sınıf öğrencileriyle ve bilgisayar dersinde gerçekleştirilmiştir. Yansız olarak eşleştirilmiş iki grup üzerinde yürütülen araştırmada öğretim, kontrol grubunda (n=18) öğretmen merkezli geleneksel yöntemle, deney grubunda (n=18) bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yöntemiyle sürdürülmüştür. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of computer- assisted cognitive apprenticeship method on students' higher- order thinking skills. This is a pretest- posttest control group mental study model. The study is carried out with sixth grade students in a computer class at a primary school in the second semester of 2004-2005 academic years. There were two study groups that are paired randomly. Teacher-centered traditional method was used to teach students in the control group which included 18 students and computer- assisted cognitive apprenticeship method was used in the experimental group which also included 18 students. An instruction software entitleden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli bilişsel çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of computer-assisted cognitive apprenticeship method on students higher-order thinking skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid178757
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid160103
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess