Bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Uysal, Ömür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:58:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:58:20Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86378 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Bilgisayar Destekli Bilişsel Çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırma, 2004-2005 öğretim yılı ikinci yarıyılında öğrenim gören ilköğretim altıncı sınıf öğrencileriyle ve bilgisayar dersinde gerçekleştirilmiştir. Yansız olarak eşleştirilmiş iki grup üzerinde yürütülen araştırmada öğretim, kontrol grubunda (n=18) öğretmen merkezli geleneksel yöntemle, deney grubunda (n=18) bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yöntemiyle sürdürülmüştür. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the effect of computer- assisted cognitive apprenticeship method on students' higher- order thinking skills. This is a pretest- posttest control group mental study model. The study is carried out with sixth grade students in a computer class at a primary school in the second semester of 2004-2005 academic years. There were two study groups that are paired randomly. Teacher-centered traditional method was used to teach students in the control group which included 18 students and computer- assisted cognitive apprenticeship method was used in the experimental group which also included 18 students. An instruction software entitled | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer-assisted cognitive apprenticeship method on students higher-order thinking skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 178757 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160103 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |