Destinasyon markalaşma süreci: Akçakoca örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Akçakoca ilçesinin bir destinasyon olarak ele alı-nıp markalaşmaya uygun olup olmadığının yerel yönetim, turizm paydaşları ve aka-demisyenlerden alınan görüşler doğrultusunda incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamına yerel yönetimden 4 katılımcı, işletme yöneticilerinden 13 katı-lımcı ve akademisyenlerden 6 katılımcı araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler yüz yüze görüşmeler so-nucu elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında deniz-kum-güneş avantajlarının yanında tarihi, doğa ve kültü-rel avantajlarıyla bir bütünlük oluşturan Akçakoca'nın gerekli tanıtım faaliyetlerinin tamamlandığında markalaşmaya uygun olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Destinasyon, Destinasyon pazarlaması, Desti-nasyon Markalaşması, Marka The main aim of this research is to investigate and evaluate whether Akçakoca district is considered as a destination and is suitable for branding in line with the opi-nions received from local government, tourism stakeholders and academicians. Four participants from local government, 13 from business managers and 6 from academi-cians were included in the research. Qualitative research method was applied in the research. Survey data were obtained by the results of the face-to-face interviews. The obtained data were analyzed by descriptive analysis technique. It has been determi-ned that Akçakoca, which is in integration with the historical, natural and cultural advantages in addition to sea-sand-sun advantages, is suitable for branding when the necessary promotional activities are completed.Keywords: Tourism, Destination, Destination marketing, Destination bran-ding, Brand
Collections