Show simple item record

dc.contributor.advisorMesci, Zeynep
dc.contributor.authorBakir, Elif Berna
dc.date.accessioned2020-12-04T12:57:39Z
dc.date.available2020-12-04T12:57:39Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86332
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Akçakoca ilçesinin bir destinasyon olarak ele alı-nıp markalaşmaya uygun olup olmadığının yerel yönetim, turizm paydaşları ve aka-demisyenlerden alınan görüşler doğrultusunda incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamına yerel yönetimden 4 katılımcı, işletme yöneticilerinden 13 katı-lımcı ve akademisyenlerden 6 katılımcı araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler yüz yüze görüşmeler so-nucu elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında deniz-kum-güneş avantajlarının yanında tarihi, doğa ve kültü-rel avantajlarıyla bir bütünlük oluşturan Akçakoca'nın gerekli tanıtım faaliyetlerinin tamamlandığında markalaşmaya uygun olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Destinasyon, Destinasyon pazarlaması, Desti-nasyon Markalaşması, Marka
dc.description.abstractThe main aim of this research is to investigate and evaluate whether Akçakoca district is considered as a destination and is suitable for branding in line with the opi-nions received from local government, tourism stakeholders and academicians. Four participants from local government, 13 from business managers and 6 from academi-cians were included in the research. Qualitative research method was applied in the research. Survey data were obtained by the results of the face-to-face interviews. The obtained data were analyzed by descriptive analysis technique. It has been determi-ned that Akçakoca, which is in integration with the historical, natural and cultural advantages in addition to sea-sand-sun advantages, is suitable for branding when the necessary promotional activities are completed.Keywords: Tourism, Destination, Destination marketing, Destination bran-ding, Branden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDestinasyon markalaşma süreci: Akçakoca örneği
dc.title.alternativeDestination branding process: Akçakoca example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-26
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmDüzce-Akçakoca
dc.identifier.yokid10212365
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530802
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess