Gezinerek yönetim tekniğinin ilköğretim okullarında uygulanabilirliğine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Ankara li Büyükşehir Belediyesine bağlı ilçelerdekiilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, ilköğretimokullarında gezinerek yönetim tekniğinin uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerininneler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 11.243sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma örneklemini oluşturan öğretmenlerearaştırmacı tarafından Gezinerek Yönetim Uygulamaları Anketiuygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11.5 programında çözümlenmiştir.Araştırma bulgularından en önemlisi, hali hazırda ilköğretimokullarında gezinerek yönetim uygulamalarının okul müdürlerince sergileniyorolmasıdır. Nitekim gezinerek yönetim metodunun bilgiyi edinme, bilgiyi işlemeve geri bildirim verme şeklinde üç boyutta uygulanabileceği göz önündebulundurulursa, okul yöneticileri bu boyutlardan bilgi edinme ve bilgiyi işlemedavranışlarını ?çoğu zaman? sergilemektedirler.Katılmalı yönetim tekniklerinden biri olarak görülen gezinerek yönetim,okullarda mevcut altyapı ile kolaylıkla uygulanabilecektir. Şöyle ki, okulmüdürünün ofisinin dışında öğretmenler, öğrenciler ile veliler gibi okulçevresini oluşturan kişi ve kurumlarla geçireceği zamanı belli ilkelere dikkatederek ve amaçlı olarak bilgi edinmek, edinilen bilgiyi işlemek ve geri bildirimvermek için programlayarak geçirmesi, basit anlamda gezinerek yönetimtekniğinin uygulanması anlamına gelecektir. The aim of this research is to determine the opinions of the first levelprimary school teachers about the practicability of management bywandering around in primary schools. The population is composed of 11.243first level primary school teachers. The questionnaire for the practicability ofmanagement by wandering around, developed by the researcher wasperformed by the teachers in the research group. The data obtained wereanalyzed via SPSS 11.5 software.Among the most important findings of the research is thatmanagement by wandering around is presently practiced by the schooladministrators. Indeed; the school administrators often practice the threedimensions of the mentioned technique which are gathering information,processing information and giving feedback.As being one of the participative management techniques,management by wandering around can easily be practiced with existinginfrastructure. To spend the time out of office by paying attention todetermined principles and by programming to gather, process and shareinformation is namely practicing management by wandering around in simpleterms.
Collections