Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, İnayet
dc.contributor.authorKasapoğlu, Rana
dc.date.accessioned2020-12-04T12:56:52Z
dc.date.available2020-12-04T12:56:52Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86279
dc.description.abstractBu araştırmada Ankara li Büyükşehir Belediyesine bağlı ilçelerdekiilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, ilköğretimokullarında gezinerek yönetim tekniğinin uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerininneler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 11.243sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma örneklemini oluşturan öğretmenlerearaştırmacı tarafından Gezinerek Yönetim Uygulamaları Anketiuygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11.5 programında çözümlenmiştir.Araştırma bulgularından en önemlisi, hali hazırda ilköğretimokullarında gezinerek yönetim uygulamalarının okul müdürlerince sergileniyorolmasıdır. Nitekim gezinerek yönetim metodunun bilgiyi edinme, bilgiyi işlemeve geri bildirim verme şeklinde üç boyutta uygulanabileceği göz önündebulundurulursa, okul yöneticileri bu boyutlardan bilgi edinme ve bilgiyi işlemedavranışlarını ?çoğu zaman? sergilemektedirler.Katılmalı yönetim tekniklerinden biri olarak görülen gezinerek yönetim,okullarda mevcut altyapı ile kolaylıkla uygulanabilecektir. Şöyle ki, okulmüdürünün ofisinin dışında öğretmenler, öğrenciler ile veliler gibi okulçevresini oluşturan kişi ve kurumlarla geçireceği zamanı belli ilkelere dikkatederek ve amaçlı olarak bilgi edinmek, edinilen bilgiyi işlemek ve geri bildirimvermek için programlayarak geçirmesi, basit anlamda gezinerek yönetimtekniğinin uygulanması anlamına gelecektir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the opinions of the first levelprimary school teachers about the practicability of management bywandering around in primary schools. The population is composed of 11.243first level primary school teachers. The questionnaire for the practicability ofmanagement by wandering around, developed by the researcher wasperformed by the teachers in the research group. The data obtained wereanalyzed via SPSS 11.5 software.Among the most important findings of the research is thatmanagement by wandering around is presently practiced by the schooladministrators. Indeed; the school administrators often practice the threedimensions of the mentioned technique which are gathering information,processing information and giving feedback.As being one of the participative management techniques,management by wandering around can easily be practiced with existinginfrastructure. To spend the time out of office by paying attention todetermined principles and by programming to gather, process and shareinformation is namely practicing management by wandering around in simpleterms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGezinerek yönetim tekniğinin ilköğretim okullarında uygulanabilirliğine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri (Ankara ili örneği)
dc.title.alternativeThe opinions of the first level primary school teachers about the practicability of management by wandering around in primary schools (Ankara province study)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid175532
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204594
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess