İlköğretim okullarında çevresel baskı gruplarının etkinlikleri (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2004-2005 öğretim yılı içinde, Ankara BüyükşehirBelediyesi sınırları içindeki ilköğretim okullarında, çevresel baskıgruplarının düzenlediği etkinlikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.Amaç doğrultusunda, önce etkinlikler için verilen izin yazılarınaait dokümanlar incelenmiş; sonra Ankara İlinin, çeşitli ilçelerindekitoplam 22 ilköğretim okullu yöneticisi ve bu okullardan en az birindeetkinlik düzenlemiş 9 baskı grubu lideri ile yapılandırılarak; 8 ilgili MilliEğitim personeli ile de yapılandırılmadan görüşülmüştür. Dokümanincelemesi ve görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler betimsel analizeve içerik analizine tabi tutulmuştur.Bu araştırmada elde edilen sonuçlar ise kısaca şöyledir: Okullar,şimdinin ve geleceğin tüketicisi olan ayrıca diğer aile bireylerinin deharcamalarına etki eden çocukların aynı anda ve bir arada hazırbulunduğu yerler olarak farklı amaçları olan baskı gruplarına çekicigelmektedir. Hem öğrencilerin hem de okulların çoğunun, maddiolanaksızlıklar içinde olması da maddi katkı sunabilecek baskıgruplarının okula kabulünü kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle okullarda,kamu kurumları, sivil toplum örgütleri, firmalar, bankalar, uluslararasıetkinlik gösteren örgütler gibi çok çeşitli baskı grupları, yarışmalar, okulbakımı ve onarımı, ayniyat yardımı, ürün dağıtımı, seminer çalışması vesağlık taraması gibi çeşitli etkinlikler düzenlemişlerdir. This study aims to determine the activities of pressure groups,which were done during 2004-2005 academic year in the elementaryschools in Ankara Municipality.For this aim, the permission writing for the activities wereexamined. Structured interviews were done with 22 elementary schooladministrators in various districts of Ankara city. Also unstructuredinterviews were done with 9 pressure group leaders who did at least oneactivity in these schools and with 8 staff of the Ministry of NationalEducation. The qualitative data from document analysis and interviewswere analyzed with descriptive and content analysis.The followings are the important results of this research:Schools as the places for children who are the consumers of today andthe future, and who effect the expenses of other family members areattractive for pressure groups. On the other hand, the material shortage,which majority of students and schools has, facilitates the acceptance ofpressure groups into schools. Therefore, various pressure groups, suchas public institutions, nongovernmental organizations, businesses,banks, and international organizations have arranged some activitieslike contests, school maintenance and restoration, goods aids, productdeliveries, seminar works, health screenings, in the schools.
Collections