Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, İnayet
dc.contributor.authorGür, Neşe
dc.date.accessioned2020-12-04T12:56:45Z
dc.date.available2020-12-04T12:56:45Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86271
dc.description.abstractBu araştırma, 2004-2005 öğretim yılı içinde, Ankara BüyükşehirBelediyesi sınırları içindeki ilköğretim okullarında, çevresel baskıgruplarının düzenlediği etkinlikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.Amaç doğrultusunda, önce etkinlikler için verilen izin yazılarınaait dokümanlar incelenmiş; sonra Ankara İlinin, çeşitli ilçelerindekitoplam 22 ilköğretim okullu yöneticisi ve bu okullardan en az birindeetkinlik düzenlemiş 9 baskı grubu lideri ile yapılandırılarak; 8 ilgili MilliEğitim personeli ile de yapılandırılmadan görüşülmüştür. Dokümanincelemesi ve görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler betimsel analizeve içerik analizine tabi tutulmuştur.Bu araştırmada elde edilen sonuçlar ise kısaca şöyledir: Okullar,şimdinin ve geleceğin tüketicisi olan ayrıca diğer aile bireylerinin deharcamalarına etki eden çocukların aynı anda ve bir arada hazırbulunduğu yerler olarak farklı amaçları olan baskı gruplarına çekicigelmektedir. Hem öğrencilerin hem de okulların çoğunun, maddiolanaksızlıklar içinde olması da maddi katkı sunabilecek baskıgruplarının okula kabulünü kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle okullarda,kamu kurumları, sivil toplum örgütleri, firmalar, bankalar, uluslararasıetkinlik gösteren örgütler gibi çok çeşitli baskı grupları, yarışmalar, okulbakımı ve onarımı, ayniyat yardımı, ürün dağıtımı, seminer çalışması vesağlık taraması gibi çeşitli etkinlikler düzenlemişlerdir.
dc.description.abstractThis study aims to determine the activities of pressure groups,which were done during 2004-2005 academic year in the elementaryschools in Ankara Municipality.For this aim, the permission writing for the activities wereexamined. Structured interviews were done with 22 elementary schooladministrators in various districts of Ankara city. Also unstructuredinterviews were done with 9 pressure group leaders who did at least oneactivity in these schools and with 8 staff of the Ministry of NationalEducation. The qualitative data from document analysis and interviewswere analyzed with descriptive and content analysis.The followings are the important results of this research:Schools as the places for children who are the consumers of today andthe future, and who effect the expenses of other family members areattractive for pressure groups. On the other hand, the material shortage,which majority of students and schools has, facilitates the acceptance ofpressure groups into schools. Therefore, various pressure groups, suchas public institutions, nongovernmental organizations, businesses,banks, and international organizations have arranged some activitieslike contests, school maintenance and restoration, goods aids, productdeliveries, seminar works, health screenings, in the schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında çevresel baskı gruplarının etkinlikleri (Ankara ili örneği)
dc.title.alternativeThe activities of pressure groups in elementary schools (case in Ankara)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid175309
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204575
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess