İşletmelerde sosyal medya kullanımının tüketici algısı ve marka bilinirliğine etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medya kullanımına ilişkin tüketici algısı ve bunun marka bilinirliği ile olan ilişkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve görüşmeler yüz yüze yapılmıştır. Örnekleme işleminde seçim önyargısını en aza indirmek ve mümkün olan en iyi temsili örneği elde etmek için farklı illerdeki üniversitelerde öğrenim gören ve farklı demografik özelliklere sahip sosyal medya kullanıcılarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda yürütülen çalışmaya Düzce Üniversitesi (n = 74), Süleyman Demirel Üniversitesi (n = 49), Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (n = 62), Akdeniz Üniversitesi (n = 92) ve Sakarya Üniversitesi'nden (n= 113) toplam 390 üniversite öğrencisi dâhil edilmiştir. Yapılan çalışmada veri toplama aracı olarak yüz yüze anket yöntemi kullanılmış olup elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler neticesinde üniversite öğrencilerinin tüketici algısı düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu, yaşa ve günlük internette geçirilen süreye göre tüketici algısının farklılaştığı tespit edilmiştir. Çalışmada aynı zamanda marka bilinirliği düzeyinin ortalamanın üzerinde olduğu ve marka bilinirliği düzeyinin yaş ve internette geçirilen süreye göre anlamlı şekilde farklılaştığı saptanmıştır. Çalışma neticesinde aynı zamanda marka bilinirliği algısı ile tüketici algısı arasında pozitif yönlü, orta düzeyin üzerinde ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. The research conducted with the aim of making easy sampling method was used and face to face interviews were made to determine the consumer perception of social media usage and its relationship with brand awareness. In the sampling process, social media users studying at universities in different cities and having different demographic characteristics were tried to be reached to minimize selection bias and obtain the best possible representative sample, In this context, a total of 390 university students from Düzce University (n = 74), Süleyman Demirel University (n = 49), Mehmet Akif Ersoy university (n = 62), Akdeniz University (n = 92) and Sakarya University (n= 113) were included in the study. Face to face survey method was used as data collection tool in the study and the obtained data were analyzed by SPSS 22.0 program. As a result of the statistical analyzes, it was determined that the perceptions of the university students were higher than the average of the consumer perceptions and the consumer perception varies according to the age and the time spent on the internet. In the study, it was also found that the brand awareness level was above the average and the brand awareness level significantly differed according to the age and the time spent on the internet. At the same time, it was found that there was a positively, medium and statistically significant relationship between brand awareness and consumer perception.
Collections