Show simple item record

dc.contributor.advisorBayat, Murat
dc.contributor.authorErken, Memet
dc.date.accessioned2020-12-04T12:55:54Z
dc.date.available2020-12-04T12:55:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86212
dc.description.abstractSosyal medya kullanımına ilişkin tüketici algısı ve bunun marka bilinirliği ile olan ilişkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve görüşmeler yüz yüze yapılmıştır. Örnekleme işleminde seçim önyargısını en aza indirmek ve mümkün olan en iyi temsili örneği elde etmek için farklı illerdeki üniversitelerde öğrenim gören ve farklı demografik özelliklere sahip sosyal medya kullanıcılarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda yürütülen çalışmaya Düzce Üniversitesi (n = 74), Süleyman Demirel Üniversitesi (n = 49), Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (n = 62), Akdeniz Üniversitesi (n = 92) ve Sakarya Üniversitesi'nden (n= 113) toplam 390 üniversite öğrencisi dâhil edilmiştir. Yapılan çalışmada veri toplama aracı olarak yüz yüze anket yöntemi kullanılmış olup elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler neticesinde üniversite öğrencilerinin tüketici algısı düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu, yaşa ve günlük internette geçirilen süreye göre tüketici algısının farklılaştığı tespit edilmiştir. Çalışmada aynı zamanda marka bilinirliği düzeyinin ortalamanın üzerinde olduğu ve marka bilinirliği düzeyinin yaş ve internette geçirilen süreye göre anlamlı şekilde farklılaştığı saptanmıştır. Çalışma neticesinde aynı zamanda marka bilinirliği algısı ile tüketici algısı arasında pozitif yönlü, orta düzeyin üzerinde ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe research conducted with the aim of making easy sampling method was used and face to face interviews were made to determine the consumer perception of social media usage and its relationship with brand awareness. In the sampling process, social media users studying at universities in different cities and having different demographic characteristics were tried to be reached to minimize selection bias and obtain the best possible representative sample, In this context, a total of 390 university students from Düzce University (n = 74), Süleyman Demirel University (n = 49), Mehmet Akif Ersoy university (n = 62), Akdeniz University (n = 92) and Sakarya University (n= 113) were included in the study. Face to face survey method was used as data collection tool in the study and the obtained data were analyzed by SPSS 22.0 program. As a result of the statistical analyzes, it was determined that the perceptions of the university students were higher than the average of the consumer perceptions and the consumer perception varies according to the age and the time spent on the internet. In the study, it was also found that the brand awareness level was above the average and the brand awareness level significantly differed according to the age and the time spent on the internet. At the same time, it was found that there was a positively, medium and statistically significant relationship between brand awareness and consumer perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde sosyal medya kullanımının tüketici algısı ve marka bilinirliğine etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik inceleme
dc.title.alternativeThe effect of social media usage on the consumer perception and brand awareness in businesses: Reseach on university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-24
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmBrand awareness
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10255554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554905
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess