Mülteci öğrencilerin uyum sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ilkokul kademesinde mecburi sebeplerle Türkiye'ye gelen ve mülteci olarak kabul edilen öğrencilerin, eğitim ortamlarına ve sosyal ortamlara uyum sürecinde yaşadıkları tecrübeler ve yaşadıkları sorunların araştırılmasını içermektedir. Mülteci öğrencilerin yaşadıkları sorunlara okul müdürleri, öğretmenler ve veliler açısından da bakılarak çalışma grubu zenginleştirilmiş, ayrıca kapsayıcı eğitimin etkisi bu geniş yelpazeden incelenmiştir. Araştırma, Düzce Milli Eğitim Müdürlüğü'nden alınan verilere göre, il merkezinde yer alan en yüksek sayıda mülteci öğrenci barındıran üç okulda yürütülmüştür. Bir buçuk yıl süren ve tekrarlayan bir şekilde toplamda 44 kişi ile görüşme yapılmıştır. Görüşmelere 12 mülteci öğrenci, 12 mülteci veli, 12 sınıf öğretmeni, üç okul müdürü, üç rehber öğretmen, bir kapsayıcı eğitim eğitmeni ve bir milli eğitim şube müdürü katılmıştır. Nitel yaklaşım ile tasarlanan, fenomenolojik olgu ile desenlenen bu araştırma, göç olgusunun çocuklar üzerindeki etkisini farklı değişkenler açısından inceleyip, en zor aşama olan uyum süreci içerisinde neler yaşadıklarının daha iyi anlaşılması açısından önemlidir. Çalışmada, ülkenin geleceği açısından mülteci çocukların eğitiminin ve uyum sorunları nedeniyle başlayıp büyümesi muhtemel sorunların yolun başındayken tespit edilmesinin önemine dikkat çekilmiştir. Sağlıklı bir uyum süreci, sağlıklı bir gelişim sürecine zemin hazırlayacağından, bu araştırmanın sadece literatüre değil, kendisini ifade etme fırsatı bulacak yeni bir nesle de katkı sağlayacağı ümit edilmektedir. This research includes the experience and problems of the students who are accepted as refugees in primary school level in Düzce. It contains their life experience during the adaptation process to the education system and society. In this study, a qualitative research approach was used and a broad perspective was tried to be provided including refugee parents, teachers and school principals and the effect of inclusive education on the adaptation process from this broad perspective. According to the data obtained from Düzce National Education Directorate, the research is based on in-depth interviews with a total of 44 people in three primary schools in Düzce. 12 refugee students and their parents, 12 class teachers and school principals, three guidance teachers and one inclusive education instructor participated to the study. In addition, interviews were held with the Director of the National Education Department for the latest data on the province. The study, which is designed with phenomenological case, examines the impact of migration on children in terms of different variables which is quite important for a better understanding what they experienced during the most difficult phase of adaptation. It is hoped that this research will contribute not only to the literature, but also to a new generation having the opportunity to express themselves, since a healthy adaptation process will provide the basis for a healthy development process.
Collections