Show simple item record

dc.contributor.advisorGöksoy, Süleyman
dc.contributor.authorAktürk Çopur, Derya
dc.date.accessioned2020-12-04T12:54:17Z
dc.date.available2020-12-04T12:54:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86099
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ilkokul kademesinde mecburi sebeplerle Türkiye'ye gelen ve mülteci olarak kabul edilen öğrencilerin, eğitim ortamlarına ve sosyal ortamlara uyum sürecinde yaşadıkları tecrübeler ve yaşadıkları sorunların araştırılmasını içermektedir. Mülteci öğrencilerin yaşadıkları sorunlara okul müdürleri, öğretmenler ve veliler açısından da bakılarak çalışma grubu zenginleştirilmiş, ayrıca kapsayıcı eğitimin etkisi bu geniş yelpazeden incelenmiştir. Araştırma, Düzce Milli Eğitim Müdürlüğü'nden alınan verilere göre, il merkezinde yer alan en yüksek sayıda mülteci öğrenci barındıran üç okulda yürütülmüştür. Bir buçuk yıl süren ve tekrarlayan bir şekilde toplamda 44 kişi ile görüşme yapılmıştır. Görüşmelere 12 mülteci öğrenci, 12 mülteci veli, 12 sınıf öğretmeni, üç okul müdürü, üç rehber öğretmen, bir kapsayıcı eğitim eğitmeni ve bir milli eğitim şube müdürü katılmıştır. Nitel yaklaşım ile tasarlanan, fenomenolojik olgu ile desenlenen bu araştırma, göç olgusunun çocuklar üzerindeki etkisini farklı değişkenler açısından inceleyip, en zor aşama olan uyum süreci içerisinde neler yaşadıklarının daha iyi anlaşılması açısından önemlidir. Çalışmada, ülkenin geleceği açısından mülteci çocukların eğitiminin ve uyum sorunları nedeniyle başlayıp büyümesi muhtemel sorunların yolun başındayken tespit edilmesinin önemine dikkat çekilmiştir. Sağlıklı bir uyum süreci, sağlıklı bir gelişim sürecine zemin hazırlayacağından, bu araştırmanın sadece literatüre değil, kendisini ifade etme fırsatı bulacak yeni bir nesle de katkı sağlayacağı ümit edilmektedir.
dc.description.abstractThis research includes the experience and problems of the students who are accepted as refugees in primary school level in Düzce. It contains their life experience during the adaptation process to the education system and society. In this study, a qualitative research approach was used and a broad perspective was tried to be provided including refugee parents, teachers and school principals and the effect of inclusive education on the adaptation process from this broad perspective. According to the data obtained from Düzce National Education Directorate, the research is based on in-depth interviews with a total of 44 people in three primary schools in Düzce. 12 refugee students and their parents, 12 class teachers and school principals, three guidance teachers and one inclusive education instructor participated to the study. In addition, interviews were held with the Director of the National Education Department for the latest data on the province. The study, which is designed with phenomenological case, examines the impact of migration on children in terms of different variables which is quite important for a better understanding what they experienced during the most difficult phase of adaptation. It is hoped that this research will contribute not only to the literature, but also to a new generation having the opportunity to express themselves, since a healthy adaptation process will provide the basis for a healthy development process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMülteci öğrencilerin uyum sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeThe problems refugee students face and solution proposals through the adaption process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10310840
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602751
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess