Kağıt-kalem formu ve bilgisayar ortamında uygulanan genel yetenek testinin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, bir genel yetenek testi kağıt-kalem ve bilgisayar ortamında uygulanarak, testin psikometrik özelliklerinin ve bilgisayara yönelik tutum, bilgisayar aşinalığı ve cinsiyete göre öğrenci performanslarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel türde betimsel bir araştırma olan bu çalışmanın araştırma grubunu Eskişehir Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde kalan ilköğretim okullarından seçilen; 73 erkek, 63 kız toplam 136 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma grubuna sözel ve sayısal akıl yürütme alt testlerinden oluşan, toplam 60 maddelik genel yetenek testikağıt-kalem ve bilgisayar ortamında uygulanmıştır. Araştırma grubuna aynı zamanda bilgisayara yönelik tutum ölçeği ve bilgisayar aşinalığı ölçekleri de verilmiştir. Genel yetenek testine ait aritmetik ortalama, geçerlilik ve güvenilirlik katsayıları hesaplanmış ve madde istatistikleri çıkarılmıştır. Aritmetik ortalama karşılaştırmalarında bağımlı gruplar t-testi; güvenilirlik karşılaştırmalarında Feldt testi; geçerlilik ve madde istatistikleri karşılaştırmalarında ise z testi uygulanmıştır. Bilgisayara yönelik tutum, bilgisayar aşinalığı ve cinsiyete göre yapılan karşılaştırmalarda bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular; testin kağıt-kalem ve bilgisayar ortamında uygulanan formlarının büyük ölçüde eşdeğer olduğunu; bilgisayar aşinalığı ve cinsiyete göre, testin bilgisayar ortamında uygulanan formundan alınan puanların farklılaşmadığını; buna karşın, bilgisayara yönelik tutuma göre bilgisayar ortamında uygulanan formdan alınan puanların farklılaştığını göstermektedir. The aim of this research is comparing the student performance according to their attitudes towards computer, computer familiarity and gender; and comparing the psychometric properties of a general ability test which administered in paper-pencil and computer based form. The study group includes 73 male, 63 female, whole 136 primary school students that live in central district of Eskişehir. A 60 items general ability test, which includes verbal and computational reasoning sub-tests, the attitude towards computer scale and the computer familiarity scale have been administered to the study group. General ability test?s mean, validity and reliability coefficients and item statistics have been computed. Dependent samples t-test?s used to comparison of means; Feldt?s test?s used to comparison of reliability coefficients and z-test?s used to comparison of validity coefficients and item statistics. Independent samples t-test?s used to comparisons according to attitudes towards computer, computer familiarity and gender. The findings show that, paper-pencil and computer based forms are highly equal and there is no significant difference between student?s computer based test performances according to computer familiarity and gender. Despite that there is significant difference between student?s computer based test performances according to attitude towards computers.
Collections