Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirtaşlı, Nükhet
dc.contributor.authorAybek, Eren Can
dc.date.accessioned2020-12-04T12:40:53Z
dc.date.available2020-12-04T12:40:53Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85211
dc.description.abstractBu çalışmada, bir genel yetenek testi kağıt-kalem ve bilgisayar ortamında uygulanarak, testin psikometrik özelliklerinin ve bilgisayara yönelik tutum, bilgisayar aşinalığı ve cinsiyete göre öğrenci performanslarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel türde betimsel bir araştırma olan bu çalışmanın araştırma grubunu Eskişehir Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde kalan ilköğretim okullarından seçilen; 73 erkek, 63 kız toplam 136 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma grubuna sözel ve sayısal akıl yürütme alt testlerinden oluşan, toplam 60 maddelik genel yetenek testikağıt-kalem ve bilgisayar ortamında uygulanmıştır. Araştırma grubuna aynı zamanda bilgisayara yönelik tutum ölçeği ve bilgisayar aşinalığı ölçekleri de verilmiştir. Genel yetenek testine ait aritmetik ortalama, geçerlilik ve güvenilirlik katsayıları hesaplanmış ve madde istatistikleri çıkarılmıştır. Aritmetik ortalama karşılaştırmalarında bağımlı gruplar t-testi; güvenilirlik karşılaştırmalarında Feldt testi; geçerlilik ve madde istatistikleri karşılaştırmalarında ise z testi uygulanmıştır. Bilgisayara yönelik tutum, bilgisayar aşinalığı ve cinsiyete göre yapılan karşılaştırmalarda bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular; testin kağıt-kalem ve bilgisayar ortamında uygulanan formlarının büyük ölçüde eşdeğer olduğunu; bilgisayar aşinalığı ve cinsiyete göre, testin bilgisayar ortamında uygulanan formundan alınan puanların farklılaşmadığını; buna karşın, bilgisayara yönelik tutuma göre bilgisayar ortamında uygulanan formdan alınan puanların farklılaştığını göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this research is comparing the student performance according to their attitudes towards computer, computer familiarity and gender; and comparing the psychometric properties of a general ability test which administered in paper-pencil and computer based form. The study group includes 73 male, 63 female, whole 136 primary school students that live in central district of Eskişehir. A 60 items general ability test, which includes verbal and computational reasoning sub-tests, the attitude towards computer scale and the computer familiarity scale have been administered to the study group. General ability test?s mean, validity and reliability coefficients and item statistics have been computed. Dependent samples t-test?s used to comparison of means; Feldt?s test?s used to comparison of reliability coefficients and z-test?s used to comparison of validity coefficients and item statistics. Independent samples t-test?s used to comparisons according to attitudes towards computer, computer familiarity and gender. The findings show that, paper-pencil and computer based forms are highly equal and there is no significant difference between student?s computer based test performances according to computer familiarity and gender. Despite that there is significant difference between student?s computer based test performances according to attitude towards computers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKağıt-kalem formu ve bilgisayar ortamında uygulanan genel yetenek testinin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of psychometric properties of a general ability test which administered in paper-pencil and computer based form
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer aided measurement
dc.subject.ytmGeneral ability
dc.subject.ytmPsychometric characteristics
dc.subject.ytmTests
dc.identifier.yokid421698
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302874
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess