Show simple item record

dc.contributor.advisorBıkmaz, Fatma
dc.contributor.authorHamsi, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-04T12:33:42Z
dc.date.available2020-12-04T12:33:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84770
dc.description.abstractTürkiye ve Hollanda'daki İngilizce Öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma yeterliği açısından karşılaştırılmasının amaçlandığı bu araştırmada, karma model tercih edilmiştir. 2013-2014 eğitim öğretim yılında iki ülkede seçilen üniversitelerin İngilizce öğretmenliği lisans programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ve ders veren öğretim elemanları araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Doküman analizi yöntemiyle programların içeriği incelendikten sonra, öğretmen adaylarına uygulanan anket ve hem öğretim elemanları hem son sınıf öğrencileriyle yapılan görüşmeler ile araştırma kapsamında ihtiyaç duyulan veriler toplanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemi ve Nvivo 10 nitel veri analizi programı; nicel veriler ise SPSS 21 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak, iki ülkede uygulanan İngilizce Öğretmenliği programları arasında benzerlik ve farklılıklar bulunduğu ve Türkiye'deki öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisi yeterliklerine ilişkin görüşleri `ders planlama bilgisi`, `öğrenenler hakkında bilgi`, `öğretim yöntem ve teknikleri bilgisi` ve `değerlendirme bilgisi` açısından Hollanda'daki öğretmen adaylarına göre genel olarak daha olumluyken; `İngilizce bilgisi` içerisinde yer alan dil becerileri açısından Hollanda'daki öğretmen adaylarının kendilerini daha yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca, katılımcıların programların içeriği ve öğrenme-öğretme sürecine ilişkin değerlendirmeleri doğrultusunda karşılaşılan sorunlar belirlenmiş ve programların geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractAiming at comparing the English Teacher Education Programs (ETEPs) in Turkey and the Netherlands, this study was designed as mixed methods research. Study group consisted of preservice teachers and instructors in the English Teacher Education Department of the two universities-Gazi University in Turkey and Windesheim University of Applied Sciences in the Netherlands-in 2013-2014 academic year. After analyzing the content of the two curriculum, a questionnaire was applied to the preservice english teachers in all grades; and then fourth year students and instructors were interviewed in order to collect the necessary information. Qualitative data of the study were analyzed using descriptive analysis method and Nvivo 10 for Windows; while the quantitative data were analyzed with SPSS 21 for Mac. Results showed that there were similarities and differences between the two programs. Compared to the Netherlands, opinions of the preservice English teachers in Turkey were found to be more positive in terms of `knowledge of lesson planning`, `knowledge of learners`, `knowledge of teaching methods and techniques` and `knowledge of assessment`. However, Dutch preservice teachers of English were found to be feeling more competent in terms of English language skills. Moreover, based on the participants' evaluations of the learning and teaching process of their curriculum, encountered problems were specified and suggestions were defined for development of the ETEPs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve Hollanda`daki İngilizce öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of English teacher education programs in Turkey and the Netherlands in terms of developing pedagogical content knowledge
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmNetherlands
dc.subject.ytmLicence
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEngland
dc.subject.ytmEducational science
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmTeaching profession knowledge courses
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.identifier.yokid10063364
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381795
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess