Anadolu liseleri öğrencilerinin eğitimlerine ilişkinbeklentileri ve eğitimlerine yükledikleri anlamların eleştirel perspektif bağlamında çözümlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Ankara'daki Anadolu Liseleri dokuzuncu sınıf öğrencilerinineğitimlerine ilişkin beklentileri ve eğitimlerine yükledikleri anlamları; eleştirel eğitimperspektifi çerçevesinde analiz etmektir. Bu bağlamda Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıföğrencilerinin eğitimi anlamlandırmaları ve eğitim ile ilgili beklentilerine yönelikgörüşleri, kişisel özellikleri (yaş, cinsiyet, farklı ilçelerdeki okullarda eğitim görmeleri)itibariyle saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma Ankara ilinde bulunan Anadolu liselerinden rastgele seçilmişdokuzuncu sınıf öğrencileri ile görüşme yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanınamacına ve yaklaşımına uygun olarak araştırmanın verileri, derinlemesine görüşmetekniği ile oluşturulmuştur. Derinlemesine görüşme tekniği ile, Anadolu Lisesidokuzuncu sınıf öğrencilerinin ifadeleri ve deneyimlerinden yola çıkarak mümkünolduğunca bütünlüklü bir imge inşa etmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırmakapsamında derinlemesine görüşme tekniklerine başvurulmuştur. Bu araştırmadaAnadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eğitim anlayışla ilgili görüşleri yaş,cinsiyet ve farklı ilçelerdeki okullara göre birbirlerine benzer durum tespit edilmiştir.Öğrencilerin sosyal aktivitelerine ilişkin görüşleri yaş, cinsiyet ve farklı ilçelerdekiokullara göre benzer durum tespit edilmiştir. Öğrencilerin müfredat ile ilgili görüşleri yaş,cinsiyet ve farklı ilçelerdeki okullara göre benzer durum tespit edilmiştir. Öğrencilerinsınavlar ile ilgili görüşleri yaş, cinsiyet ve farklı ilçelerdeki okullara göre benzer durumtespit edilmiştir. Öğrencilerin gelecekle ilgili beklentileri ile ilgili görüşleri yaş, cinsiyetve farklı ilçelerdeki okullara göre benzer durum tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to analyze the expectations and the meanings of AnatolianHigh School students in Ankara for their education within the framework of criticaleducational perspective. In this context, it was tried to determine the views of AnatolianHigh School's ninth grade students regarding their education and their expectationsregarding education as well as their personal characteristics (age, gender, education inschools in different districts).The research was conducted using the interview method with ninth grade studentsrandomly selected from Anatolian high schools in Ankara. In accordance with the purposeand approach of the research, the data of the research was formed by using in-depthinterviewing technique. With the in-depth interview technique, Anatolian High Schoolstudents tried to construct an image as wholesome as possible based on their expressionsand experiences. In this research, in-depth interviewing techniques were applied withinthe scope of qualitative research. In this study, the opinions of the ninth grade AnatolianHigh School students regarding educational understanding were found to be similar interms of age, gender and schools in different districts. The views of the students on socialactivities were determined by age, gender and similar situation in schools in differentdistricts. The views of the students regarding the curriculum were similar to those of theschools in different districts. The opinions of the students regarding the examinationswere determined according to age, gender and schools in different districts. The opinionsof the students regarding their future expectations were similar to those of the schools inthe age, gender and different districts.
Collections