Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorMisirlioğlu, Saadet Ebru
dc.date.accessioned2020-12-04T12:21:57Z
dc.date.available2020-12-04T12:21:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84008
dc.description.abstractBu çalışmada, Ankara'daki Anadolu Liseleri dokuzuncu sınıf öğrencilerinineğitimlerine ilişkin beklentileri ve eğitimlerine yükledikleri anlamları; eleştirel eğitimperspektifi çerçevesinde analiz etmektir. Bu bağlamda Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıföğrencilerinin eğitimi anlamlandırmaları ve eğitim ile ilgili beklentilerine yönelikgörüşleri, kişisel özellikleri (yaş, cinsiyet, farklı ilçelerdeki okullarda eğitim görmeleri)itibariyle saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma Ankara ilinde bulunan Anadolu liselerinden rastgele seçilmişdokuzuncu sınıf öğrencileri ile görüşme yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanınamacına ve yaklaşımına uygun olarak araştırmanın verileri, derinlemesine görüşmetekniği ile oluşturulmuştur. Derinlemesine görüşme tekniği ile, Anadolu Lisesidokuzuncu sınıf öğrencilerinin ifadeleri ve deneyimlerinden yola çıkarak mümkünolduğunca bütünlüklü bir imge inşa etmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırmakapsamında derinlemesine görüşme tekniklerine başvurulmuştur. Bu araştırmadaAnadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eğitim anlayışla ilgili görüşleri yaş,cinsiyet ve farklı ilçelerdeki okullara göre birbirlerine benzer durum tespit edilmiştir.Öğrencilerin sosyal aktivitelerine ilişkin görüşleri yaş, cinsiyet ve farklı ilçelerdekiokullara göre benzer durum tespit edilmiştir. Öğrencilerin müfredat ile ilgili görüşleri yaş,cinsiyet ve farklı ilçelerdeki okullara göre benzer durum tespit edilmiştir. Öğrencilerinsınavlar ile ilgili görüşleri yaş, cinsiyet ve farklı ilçelerdeki okullara göre benzer durumtespit edilmiştir. Öğrencilerin gelecekle ilgili beklentileri ile ilgili görüşleri yaş, cinsiyetve farklı ilçelerdeki okullara göre benzer durum tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to analyze the expectations and the meanings of AnatolianHigh School students in Ankara for their education within the framework of criticaleducational perspective. In this context, it was tried to determine the views of AnatolianHigh School's ninth grade students regarding their education and their expectationsregarding education as well as their personal characteristics (age, gender, education inschools in different districts).The research was conducted using the interview method with ninth grade studentsrandomly selected from Anatolian high schools in Ankara. In accordance with the purposeand approach of the research, the data of the research was formed by using in-depthinterviewing technique. With the in-depth interview technique, Anatolian High Schoolstudents tried to construct an image as wholesome as possible based on their expressionsand experiences. In this research, in-depth interviewing techniques were applied withinthe scope of qualitative research. In this study, the opinions of the ninth grade AnatolianHigh School students regarding educational understanding were found to be similar interms of age, gender and schools in different districts. The views of the students on socialactivities were determined by age, gender and similar situation in schools in differentdistricts. The views of the students regarding the curriculum were similar to those of theschools in different districts. The opinions of the students regarding the examinationswere determined according to age, gender and schools in different districts. The opinionsof the students regarding their future expectations were similar to those of the schools inthe age, gender and different districts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu liseleri öğrencilerinin eğitimlerine ilişkinbeklentileri ve eğitimlerine yükledikleri anlamların eleştirel perspektif bağlamında çözümlenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of the expectations of anatolian high schoolstudents about their education and their meanings to theireducation in the context of critical perspective
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-18
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmStudent expectations
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmCritical theory
dc.subject.ytmCriticism
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation problems
dc.identifier.yokid10233639
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538159
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineEğitim Ekonomisi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess