Optimal multi-period pricing strategy for remanufacturable leased goods
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
üOZETË Ë Ë ËË Ë üüYENIDEN IMAL EDILEBILIR KIRALANAN URUNLERËşË ş ü ËËËICIN COK DONEMDE EN IYI FIYATLANDIRMAËËSTRATEJISIBu tezin amacı yeni, dayanıklı ve yeniden imal edilebilir urünleri kiralayan veüuyeniden uretilmiş urünleri satan, karını en büyüklemeye calışan bir ï¬rma işin cokluü süu uu şs cşdünemde en iyi ï¬yatlandırma stratejisini belirlemektir. Ortaya cıkan problem karı eno şbüyüklemeye calışan doğrusal olmayan bir programlama modelidir ve kısıtları kontroluu şs galtında tutan farklı bir Nelder-Mead simleks arama işlemiyle cüzülmüştür.s şo u us uSenaryomuza güre yeni urünler sadece kiralanabilir ve kiralama dünemi sonundao üu okiracının dündürdüğu kullanılmış urünlerden imal edilen urünler sadece satılabilir. Buo u ug ü süu üuortamda eğer eldeki eski urünler yeniden uretilmiş urüne olan talebi karşılamıyorsag üu ü süu seksik miktar ucuncü-parti eski urün tedarikşisinden sağlanır. Calışmamızda iki tipüşü u üu c g şstalep modeli üneriliyor: Ana modelde müşteri tercihleri en yüksek yarar tipi yaklaşımao us u sËgüre anlatılmaktadır. Ikinci talep modeli yeni ve yeniden uretilmiş urünlerin ï¬yat-o ü süularının doğrusal fonksiyonu olarak kurulmuştur. Gerşek durumu daha iyi yansıttığı işing s c gcana model ele alınmaktadır ve deneysel sonuşlara dayanarak yeni ve yeniden uretilmişc ü surünlerin nitelikleri tartışılmaktadır. Zaman işinde eskime payı, ucuncü-parti eski urünüu s c üşü u üutedarikşisinden yeniden uretilebilir eski urün elde etme maliyeti ve dünem başında eldec ü üu o sbulunan eski urün miktarı gibi urün üzellikleri ile yeniden uretilmiş urünü satın almaüu üu o ü süu uve yeni urünü kiralama işin güreceli üdeme isteğinin en iyi ï¬yatlandırma stratejisiüu u c o o guzerindeki etkisi incelenmiştir.ü s ABSTRACTOPTIMAL MULTI-PERIOD PRICING STRATEGY FORREMANUFACTURABLE LEASED GOODSThe aim of this thesis is to determine in a multi-period setting the optimal pric-ing strategy for a proï¬t-maximizing ï¬rm leasing new, durable, and remanufacturableproducts as well as selling remanufactured products. The resulting problem is nonlin-ear optimization problem and it is solved by a variant of Nelder-Mead simplex searchmethod which can also handle the constraints.We focus on a scenario where new products can only be leased and remanufac-tured products can only be sold after remanufacturing used equipments returned by thelessee at the end of the lease period. In this setting, if returned items in stock are notenough to meet the demand for remanufactured products, the manufacturer purchasesthe shortage in used products from the third-party core supplier. Two types of demandmodel are proposed in our work: In the base model, the customer preferences are ex-plained through a maximum utility type approach. The second one is constructed as alinear function of prices of new and remanufactured products. We focus on the ï¬rst onesince it is more realistic in the marketing environment, and discuss attributes of thenew and remanufactured products based on the experimental results. We characterizethe roles that key product characteristics such as deterioration in age, cost of sup-plying used remanufacturable products from the third-party core supplier and initialinventory level, and key target market characteristics such as relative willingness-to-pay for buying a remanufactured product and relative willingness-to-pay for leasing anew product play in determining the optimal pricing strategy.
Collections