İlkokul öğrencilerinin yaralanma tutumlarını etkileyen faktörlerin istatistiksel yöntemlerle incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlkokul öğrencilerinin yaralanma tutumlarının belirli faktörler çerçevesinde istatistiksel yöntemler ile incelendiği bu çalışma kapsamında Beylikdüzü İhlas İlkokulu'nda öğrenim gören 517 öğrenci ile görüşülmüş ve bu öğrencilerden araştırma verileri toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından oluşturulan aile ve çocuk bilgi formu ile İlkokul Çocuklarına Yönelik Yaralanma Tutum Ölçeğinden faydalanılmıştır. Araştırma verilerinin analizlerinde parametrik test yöntemleri olan bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü anovadan yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda yaralanma tutumları ile annenin eğitim durumu, televizyon izleme durumu, bilgisayar oyunu oynama durumu, şiddet içeriklerine maruz kalma ve son 1 yıl içerisinde kaza geçirme durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Within the scope of this study, in which the injury attitudes of primary school students were examined with statistical methods within the framework of certain factors, 517 students studying at Beylikdüzü İhlas Primary School were interviewed and research data were collected from these students. In collecting the research data, the family and child information form created by the researcher and the Injury Attitude Scale towards Primary School Children were used. In the analysis of the research data, independent sample t-test and one-way anova, which are parametric test methods, were used. As a result of the research, statistically significant differences were found between the injury attitudes and the mother's education level, watching television, playing computer games, being exposed to violent content and having an accident in the last 1 year.
Collections