Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Metin
dc.contributor.authorBakaç Dağ, Fatoş
dc.date.accessioned2023-09-22T12:42:03Z
dc.date.available2023-09-22T12:42:03Z
dc.date.submitted2023-08-08
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742718
dc.description.abstractİlkokul öğrencilerinin yaralanma tutumlarının belirli faktörler çerçevesinde istatistiksel yöntemler ile incelendiği bu çalışma kapsamında Beylikdüzü İhlas İlkokulu'nda öğrenim gören 517 öğrenci ile görüşülmüş ve bu öğrencilerden araştırma verileri toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından oluşturulan aile ve çocuk bilgi formu ile İlkokul Çocuklarına Yönelik Yaralanma Tutum Ölçeğinden faydalanılmıştır. Araştırma verilerinin analizlerinde parametrik test yöntemleri olan bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü anovadan yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda yaralanma tutumları ile annenin eğitim durumu, televizyon izleme durumu, bilgisayar oyunu oynama durumu, şiddet içeriklerine maruz kalma ve son 1 yıl içerisinde kaza geçirme durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
dc.description.abstractWithin the scope of this study, in which the injury attitudes of primary school students were examined with statistical methods within the framework of certain factors, 517 students studying at Beylikdüzü İhlas Primary School were interviewed and research data were collected from these students. In collecting the research data, the family and child information form created by the researcher and the Injury Attitude Scale towards Primary School Children were used. In the analysis of the research data, independent sample t-test and one-way anova, which are parametric test methods, were used. As a result of the research, statistically significant differences were found between the injury attitudes and the mother's education level, watching television, playing computer games, being exposed to violent content and having an accident in the last 1 year.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKazalartr_TR
dc.subjectAccidentsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin yaralanma tutumlarını etkileyen faktörlerin istatistiksel yöntemlerle incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of factors affacting primary school students' attitudes to injury by statistical methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-08
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmAccidents
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytminjured
dc.identifier.yokid10327990
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644059
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess