Show simple item record

dc.contributor.advisorÜndemir, Buket
dc.contributor.authorAkkoç, Sevde Sevil
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:21Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:21Z
dc.date.submitted2023-03-07
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741654
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik kaygıdüzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada var olan durumusaptamak amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini,2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Niğde iline bağlı Bor ilçe merkezindeki 13 resmiokullarda öğrenim gören 3182 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise,seçkisiz örnekleme yönteminden tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 6 resmiokullarda öğrenim gören 716 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmanınverileri, Erktin, Dönmez ve Özel (2006) tarafından geliştirilen `Matematik KaygısıÖlçeği'nden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi, SPSS-26 istatistik paketprogramı kullanılarak değerlendirilmiştir.Verilerin normal dağılım özelliklerini belirlemek için `Kolmogorov-SmirnovTesti` ve basıklık – çarpıklığa bakılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygıdüzeylerinin cinsiyete, öğrencinin matematik dersini anlaması için yardım almadurumuna, matematik öğretmenini sevme durumuna, yeterli kaynağa sahip olmadurumuna, anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumuna göre karşılaştırmasınıyapmak için bağımsız gruplar t-testi uygulanmıştır. Sınıf düzeyi, karne ortalaması,ailenin gelir düzeyi, matematik öğretmenini sevip sevmeme durumuna göre karşılaştırmasını yapmak için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarının düşükdüzeyde olduğu belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarınınannenin öğrenim durumu, ailenin gelir düzeyine ve okulun başarı seviyesine göreanlamlı farklılaşmadığı; cinsiyete, sınıf düzeyine, baba öğrenim durumuna, karnedekimatematik not ortalamasına, matematik dersini anlamada yardım almasına, matematiköğretmenini sevip sevmeme durumuna, matematik ile alakalı yeterli kaynakoluşumuna göre anlamlı farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilensonuçlar, ilgili alan yazında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaygı, Matematik Kaygısı, Öğrenci, Eğitim.
dc.description.abstractdaha sonra doldurulacaktıren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi: Niğde ili Bor ilçesi örneği
dc.title.alternativeInvestigation of mathematics anxiety levels of secondary school students in terms of some variables: The sample of Bor district of Niğde province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10293660
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid673453
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess