İngilizce derslerinde PlickersTM kullanımının kelime öğrenme motivasyonu, kaygısı ve başarısı üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı çevrimiçi anında yanıt sistemi olarak kullanılan ve aynı zamanda bir web 2.0 aracı olan Plickers™'ın yabancı dil öğretiminde kullanımının öğrencilerin kelime öğrenme motivasyonlarına, kelime öğrenme kaygılarına ve kelime öğrenme başarılarına herhangi bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu kapsamda araştırma Van ili İpekyolu ilçesine bağlı kırsal bölgede yer alan bir lisenin dokuzuncu sınıf düzeyinden 61 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada Plickers™ kullanımının öğrencilerin İngilizce dersleri kapsamında kelime öğrenme motivasyonları, kelime öğrenme kaygıları ve kelime öğrenme başarılarına etkileri ele alınmış ve bu değişkenler katılımcıların bazı bağımsız demografik değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen, verilerin çözümlenmesinde ise ANCOVA ve ilişkili örneklem t testleri kullanılmıştır. İnceleme sonucunda deney grubu öğrencilerinin motivasyonlarının ve kelime öğrenme başarılarının kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı bir şekilde arttığı, kaygı değişkeninde ise kontrol grubu öğrencilerinde anlamlı bir yükseliş, deney grubu öğrencilerinde anlamlı bir düşüş olduğu görülmüştür. Ayrıca demografik değişkenlere yönelik gerçekleştirilen analizler sonucunda cinsiyet değişkeninin, öğrencilerin kelime öğrenme kaygıları, kelime öğrenme motivasyonları ve kelime öğrenme başarıları üzerinde herhangi bir değişikliğe neden olmadığı, ancak telefon ile ders çalışma değişkeninde kelime öğrenme başarısı üzerine deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda yabancı dil eğitiminde Plickers™ kullanımının öğrencilerin kelime öğrenme motivasyonlarına, kelime öğrenme kaygılarına ve kelime öğrenme başarılarına olumlu etkileri olduğu görülmüştür. The aim of this study is to examine whether the use of Plickers™, which is used as an online instant response system and a web 2.0 tool, in foreign language teaching has any effect on students' vocabulary learning motivation, vocabulary learning anxiety and vocabulary learning achievement. In this context, the research was carried out with the participation of 61 students from the ninth grade of a high school located in a rural area of İpekyolu district of Van. In this study, the effects of Plickers™ use on students' vocabulary learning motivation, vocabulary learning anxiety and vocabulary learning achievement within the scope of English lessons were discussed and these variables were examined in terms of some independent demographic variables of the participants. Pretest posttest control group quasi-experimental design was used in the study, and ANCOVA and paired sample t tests were used to analyze the data. As a result of the analysis, it was seen that the motivation and academic achievement of the experimental group students increased significantly compared to the control group students, and there was a significant increase in the anxiety variable in the control group students and a significant decrease in the experimental group students. In addition, as a result of the analysis conducted for demographic variables, it was found that gender variable did not cause any change on students' vocabulary learning anxiety, vocabulary learning motivation and vocabulary learning achievement, but there was a significant difference in favor of the experimental group on vocabulary learning achievement in the studying with mobile variable. As a result of the research, it was seen that the use of Plickers™ in foreign language education has positive effects on students' vocabulary learning motivation, vocabulary learning anxiety and vocabulary learning achievement.
Collections