Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Çetin
dc.contributor.authorBabacan, Nuri
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:53Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:53Z
dc.date.submitted2023-01-04
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740973
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı çevrimiçi anında yanıt sistemi olarak kullanılan ve aynı zamanda bir web 2.0 aracı olan Plickers™'ın yabancı dil öğretiminde kullanımının öğrencilerin kelime öğrenme motivasyonlarına, kelime öğrenme kaygılarına ve kelime öğrenme başarılarına herhangi bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu kapsamda araştırma Van ili İpekyolu ilçesine bağlı kırsal bölgede yer alan bir lisenin dokuzuncu sınıf düzeyinden 61 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada Plickers™ kullanımının öğrencilerin İngilizce dersleri kapsamında kelime öğrenme motivasyonları, kelime öğrenme kaygıları ve kelime öğrenme başarılarına etkileri ele alınmış ve bu değişkenler katılımcıların bazı bağımsız demografik değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen, verilerin çözümlenmesinde ise ANCOVA ve ilişkili örneklem t testleri kullanılmıştır. İnceleme sonucunda deney grubu öğrencilerinin motivasyonlarının ve kelime öğrenme başarılarının kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı bir şekilde arttığı, kaygı değişkeninde ise kontrol grubu öğrencilerinde anlamlı bir yükseliş, deney grubu öğrencilerinde anlamlı bir düşüş olduğu görülmüştür. Ayrıca demografik değişkenlere yönelik gerçekleştirilen analizler sonucunda cinsiyet değişkeninin, öğrencilerin kelime öğrenme kaygıları, kelime öğrenme motivasyonları ve kelime öğrenme başarıları üzerinde herhangi bir değişikliğe neden olmadığı, ancak telefon ile ders çalışma değişkeninde kelime öğrenme başarısı üzerine deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda yabancı dil eğitiminde Plickers™ kullanımının öğrencilerin kelime öğrenme motivasyonlarına, kelime öğrenme kaygılarına ve kelime öğrenme başarılarına olumlu etkileri olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine whether the use of Plickers™, which is used as an online instant response system and a web 2.0 tool, in foreign language teaching has any effect on students' vocabulary learning motivation, vocabulary learning anxiety and vocabulary learning achievement. In this context, the research was carried out with the participation of 61 students from the ninth grade of a high school located in a rural area of İpekyolu district of Van. In this study, the effects of Plickers™ use on students' vocabulary learning motivation, vocabulary learning anxiety and vocabulary learning achievement within the scope of English lessons were discussed and these variables were examined in terms of some independent demographic variables of the participants. Pretest posttest control group quasi-experimental design was used in the study, and ANCOVA and paired sample t tests were used to analyze the data. As a result of the analysis, it was seen that the motivation and academic achievement of the experimental group students increased significantly compared to the control group students, and there was a significant increase in the anxiety variable in the control group students and a significant decrease in the experimental group students. In addition, as a result of the analysis conducted for demographic variables, it was found that gender variable did not cause any change on students' vocabulary learning anxiety, vocabulary learning motivation and vocabulary learning achievement, but there was a significant difference in favor of the experimental group on vocabulary learning achievement in the studying with mobile variable. As a result of the research, it was seen that the use of Plickers™ in foreign language education has positive effects on students' vocabulary learning motivation, vocabulary learning anxiety and vocabulary learning achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce derslerinde PlickersTM kullanımının kelime öğrenme motivasyonu, kaygısı ve başarısı üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of use of PlickersTM on the vocabulary learning motivation, anxiety and achievement in EFL classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-04
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign words
dc.subject.ytmLanguage anxiety
dc.subject.ytmPlickers
dc.identifier.yokid10320639
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid669633
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess