Matematik öğretmen adaylarının problem kurma süreçlerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının problem kurma süreçlerinin incelenmesi ve bu süreçler arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmanın katılımcıları, Ege Bölgesi'ndeki bir eğitim fakültesinde bulunan 2., 3. ve 4. sınıfa devam eden 57 matematik öğretmen adayıdır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması uygulanmıştır. Araştırma süreci bu yöntem çerçevesinde iki aşamada yürütülmüştür. Birinci aşamada, araştırmacı tarafından, Stoyanova ve Ellerton'ın (1996) oluşturduğu üç farklı tip problem kurma yapısına uygun olarak oluşturulan Problem Kurma Formu (PKF) ile öğretmen adaylarının tümünün 10'ar problem kurması sağlanmıştır. PKF'den elde edilen veriler yine araştırmacı tarafından oluşturulan Problem Değerlendirme Formu (PDF) ile değerlendirilmiş ve en yüksek puanı alan 8 öğretmen adayı ile kurdukları problemler hakkında yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. PKF'den ve görüşmelerden elde edilen bulguların değerlendirilmesiyle öğretmen adaylarının problem kurma süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının serbest tipte problem kurmada diğer problem kurma tiplerine göre daha başarısız oldukları görülmüştür. Katılımcılar, problem kurarken önceden hatırladıkları problemlerden yararlanmışlardır. Öğretmen adaylarının oluşturdukları problemleri tekrar çözmedikleri, problemi kurarken genel olarak sonucun tam sayı olarak bulunabilmesine odaklandıkları görülmüştür. Katılımcıların oldukça düşük bir oranı kurdukları matematik problemlerini günlük yaşamla ilişkilendirme gayreti içine girmiştir.Anahtar Kelimeler: Problem, problem kurma, matematik öğretmen adayları, matematik eğitimi. The aim of this study is to investigate the problem posing processes of pre-service mathematics teachers and to reveal the relationship between these processes. The participants of the study are 57 pre-service mathematics teachers attending 2nd, 3rd and 4th grades in a faculty of education in Aegean Region. In this study, a case study, which is one of the qualitative research designs, was applied. The research process was carried out in two stages within the framework of this method. In the first stage, the Problem Posing Form (PPF), which was created by the researcher in accordance with three different types of problem posing structures, which were formed by Stoyanova and Ellerton (1996), provided that all prospective teachers set up 10 problems. The data obtained from the PKF were also evaluated with the Problem Assessment Scale (PAS), which was formed by the researcher, and semi-structured interviews were conducted with the 8 teacher candidates with the highest score. With the evaluation of the findings, it was aimed to examine the problem posing processes of prospective teachers. As a result of the study, it was seen that teacher candidates were more unsuccessful in establishing free-type problems than other types of problem posing. The participants took advantage of the problems that they remembered before. It was seen that the pre-service teachers did not solve the problems they created again, but they focused on finding the result as an integer. A very low percentage of the participants attempted to relate the mathematical problems they established with daily life.Key Words: Problem, problem posing, pre-service mathematics teachers, mathematics education.
Collections