Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1-20 of 1789
-
10-12 yaş grubu öğrencilerin bireysel değişkenleri, beden eğitimi, oyun ve spor katılımlarına göre sosyal duygusal öğrenme becerileri ve cesaretleri
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu araştırmada, 10-12 yaş grubu öğrencilerin bireysel değişkenleri, beden eğitimi, oyun ve spor katılımlarına göre sosyal duygusal öğrenme becerileri ve cesaretleri incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin; cinsiyet, ... -
10. sınıf Matematik ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-21)Bu araştırmada, matematik öğretiminde ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Charalambous, Delaney, Hsu ve Mesa (2010) ders kitabı inceleme için oluşturdukları teorik çerçeve ... -
11. ve 12. sınıf öğrencilerinin ?kimyasal tepkimelerde hız? ünitesindeki kavram yanılgılarının belirlenmesi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 11. ve 12. sınıfta bulunan ve Kimyasal Tepkimelerde Hız ünitesini daha önce işlemiş olan öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Bu kavram yanılgılarının belirlenmesi ... -
12 Eylül 1980 sonrası sanat-siyaset ilişkisi ve plastik sanatlara etkisi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 12 Eylül 1980 sonrası sanatsal olayların olan siyasal değişimden nasıl etkilendiği,12 Eylül öncesi ve sonrasında Türk sanatında olan değişiklerin kıyaslanması ve siyasetin sanata etkileriyle sanatın siyasete ... -
12-15 yaş arası ilköğretim öğrencilerinin davranış sorunları ile aile işlevleri ve anne-baba kişilik özellikleri arasındaki ilişki
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ergenlerin davranış sorunlarını tek bir açıdan değerlendirmek mümkün değildir. Yapılan çalışmalarda davranış sorunlarının ergenin içinde yaşadığı çevrenin bir yansıması olduğu, güvenli ve tutarlı çevre şartlarının ergenlerde ... -
12?14 yaş grubu öğrencilerin tarihsel düşünme gelişimi ve tarihsel kanıt kullanımı
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin tarihsel bilgiye, tarihsel iddia-kanıt, tarihsel yorum-kanıt arasındaki ilişkiye yönelik görüşlerinin neler olduğunu, bu görüşler arasında yaş gruplarından, cinsiyetten ve ... -
13 ve 16 yaşlarındaki öğrencilerin ana-baba tutumlarını algılamaları ile çalışma alışkanlıkları ve okul başarıları arasındaki ilişki
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET VE ANAHTAR SÖZCÜKLER 13 ve 16 Yaşlarındaki Öğrencilerin Ana-Baba Tutumlarını Algılamaları İle Çalışma Alışkanlıkları ve Okul Başarılan Arasındaki İlişki. Ayşe Arzu AYDINER Bu çalışma, İzmir il merkezinde üç farklı ... -
13. ve 15. yüzyıllar arası halk şiirinde gelenek ve eğitim
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 13. ve 15 yüzyıllar arası halk şiirinde gelenek ve eğitim unsurlarını incelemektir. Çalışmanın başında öncelikle İslamiyet Öncesi ve İslâmiyet Sonrası Türk Edebiyatı hakkında bilgi verilmiş, tasavvuf, ... -
15-17 yaş arası ergenlerde görülen problem davranışların koruyucu ve risk faktörleri açısından incelenmesi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ergenlik dönemi, gençlerin riskli davranışları denemeye ve bunların olumsuzsonuçlarına maruz kalmaya çok daha fazla açık oldukları bir dönemdir. Son yıllarda yapılançalışmalar, ergenlik döneminde problem davranışların ... -
17. yüzyıl kasidelerinde zihniyet çözümlemesi ve eğitim sürecinde kullanımı
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ?17. Yüzyıl Kasidelerinde Zihniyet Çözümlemesi Ve Eğitim Sürecinde Kullanımı? başlığını taşımaktadır.Edebiyatımızda Divan edebiyatı nazım biçimlerinden olan kaside türünde 11. yy'den 19. yy'la kadar ... -
17. yüzyıl mesnevilerinin zihniyet çözümlemesi ve yapılandırmacı eğitim sürecinde kullanımı
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Klâsik Türk şiirinin mesnevi nazım biçiminde XI. yüzyıldan XIX. yüzyıla kadar pek çok eser verilmiştir. XVII. yüzyıl mesnevi edebiyatı ise yüzyılın genel panoraması sebebi ile ayrı bir öneme sahiptir. XVII. yüzyıl önceki ... -
18. yüzyıl klasik Türk şiirinin estetik çözümlemesi ve yapılandırmacı eğitim sürecinde kullanımı
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)`XVIII. Yüzyıl Klâsik Türk Şirinin Estetik Çözümlemesi ve Yapılandırmacı Eğitim Sürecinde Kullanımı` konulu doktora alan araştırmamız altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde estetik, şiir dili, şiir dilinin özelliklerini ... -
19. yüzyıla ilişkin ıslahat layihalarında eğitimin yeri ve önemi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET 19. Yüzyıla İlişkili Islahat Lâyihalarında Eğitimin Yeri ve Önemi Ayşe Seza Barın Aydınların çeşitli konulardaki görüş, düşünce ve tekliflerini ortaya koydukları lâyihaları hazırlamaları ve bunların takdimi, Osmanlı ... -
19. yüzyılın ikinci yarısında katolik cizvitler ile protestan misyonerler arasında osmanlı`da Suriye ve Lübnan vilayetlerinde yaşanan eğitim rekabeti
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-12)Bu çalışmada, genel itibariyle Katolik misyonerlerle Protestan misyonerler arasında Suriye ve Lübnan bölgesinde 19. Yüzyılın ikinci yarısında yaşanan eğitim rekabeti konu alınacaktır. Araştırılacak bölgede diğer misyonerlerden ... -
19.yy halk şiirindeki gelenek, eğitim ve etkileşimin sosyal yaşama etkisi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, tarihte çok önemli bir yere sahip olan on dokuzuncu yüzyıl devrinde halk edebiyatına katkıda bulunan âşıklardan yol çıkarak gelenek, etkileşim ve eğitim unsurları ele alınmıştır.Çalışmada o dönemdeki siyasî ... -
1940- 1970 dönemi Türk resminde soyut eğilimler, içerik çözümlemesi ve Fikret Mualla
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada ilk olarak soyut sanatın ortaya çıkışı ve gelişimi incelenmekte, 1940-1970 dönemi Türk resim sanatında soyuta yönelim süreci, soyut eğilimli sanatçılar etkisinde analiz edilmektedir. Analiz sürecinde betimsel ... -
1960 sonrası Türk resim sanatında ironi ve lisansüstü eğitimde sorgulanması
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)roniyi tarihsel süreçten günümüze inceledigimizde, yasamın vazgeçilmez birolgusu olarak görmekteyiz. roni, her çagda ve toplumda, toplumun her kesiminde,hayatımızın her kösesine yerlesmis, kendine sıgınacak bir yer ... -
1968`den günümüze sosyal bilgiler eğitiminde aile olgusunun sosyolojik bağlamda değerlendirilmesi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-05)Bu çalışmanın amacı aile olgusunun eğitim kurumu aracılığıyla öğrencilere nasıl aktarıldığını ortaya koymaktır. Bu çerçevede 1968 yılından günümüze Sosyal Bilgiler Ders kitapları incelenmiştir. Yapılan araştırmada Türk ... -
1980 den 2010 yılına okunurluğu yüksek Türk romanlarının sözvarlığı açısından incelenmesi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1980 ile 2010 yılları arasında yayımlanmış olan Türk romanlarının incelendiği çalışmamızda, öncelikle Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi konusunda eksikliği hissedilen okuma becerisi ve sözcük öğretimi konusunda kaynak ... -
1980 sonrası figüratif Türk resminde realist yaklaşımlar ve kültürel değişimle ilintisi
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETÇalışmada, 1980 sonrası figüratif Türk resmi gerçekçilik boyutuyla ele alarak, kültürel değişim ile olan ilişkisi incelenmektedir. Bu amaçla, araştırmamızın temelini oluşturan; figür, gerçeklik, gerçekçilik, kültür ve ...