Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurel, Işıkhan
dc.contributor.authorOkkıran, Ozan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:19Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:19Z
dc.date.submitted2023-05-02
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740895
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının problem kurma süreçlerinin incelenmesi ve bu süreçler arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmanın katılımcıları, Ege Bölgesi'ndeki bir eğitim fakültesinde bulunan 2., 3. ve 4. sınıfa devam eden 57 matematik öğretmen adayıdır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması uygulanmıştır. Araştırma süreci bu yöntem çerçevesinde iki aşamada yürütülmüştür. Birinci aşamada, araştırmacı tarafından, Stoyanova ve Ellerton'ın (1996) oluşturduğu üç farklı tip problem kurma yapısına uygun olarak oluşturulan Problem Kurma Formu (PKF) ile öğretmen adaylarının tümünün 10'ar problem kurması sağlanmıştır. PKF'den elde edilen veriler yine araştırmacı tarafından oluşturulan Problem Değerlendirme Formu (PDF) ile değerlendirilmiş ve en yüksek puanı alan 8 öğretmen adayı ile kurdukları problemler hakkında yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. PKF'den ve görüşmelerden elde edilen bulguların değerlendirilmesiyle öğretmen adaylarının problem kurma süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının serbest tipte problem kurmada diğer problem kurma tiplerine göre daha başarısız oldukları görülmüştür. Katılımcılar, problem kurarken önceden hatırladıkları problemlerden yararlanmışlardır. Öğretmen adaylarının oluşturdukları problemleri tekrar çözmedikleri, problemi kurarken genel olarak sonucun tam sayı olarak bulunabilmesine odaklandıkları görülmüştür. Katılımcıların oldukça düşük bir oranı kurdukları matematik problemlerini günlük yaşamla ilişkilendirme gayreti içine girmiştir.Anahtar Kelimeler: Problem, problem kurma, matematik öğretmen adayları, matematik eğitimi.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the problem posing processes of pre-service mathematics teachers and to reveal the relationship between these processes. The participants of the study are 57 pre-service mathematics teachers attending 2nd, 3rd and 4th grades in a faculty of education in Aegean Region. In this study, a case study, which is one of the qualitative research designs, was applied. The research process was carried out in two stages within the framework of this method. In the first stage, the Problem Posing Form (PPF), which was created by the researcher in accordance with three different types of problem posing structures, which were formed by Stoyanova and Ellerton (1996), provided that all prospective teachers set up 10 problems. The data obtained from the PKF were also evaluated with the Problem Assessment Scale (PAS), which was formed by the researcher, and semi-structured interviews were conducted with the 8 teacher candidates with the highest score. With the evaluation of the findings, it was aimed to examine the problem posing processes of prospective teachers. As a result of the study, it was seen that teacher candidates were more unsuccessful in establishing free-type problems than other types of problem posing. The participants took advantage of the problems that they remembered before. It was seen that the pre-service teachers did not solve the problems they created again, but they focused on finding the result as an integer. A very low percentage of the participants attempted to relate the mathematical problems they established with daily life.Key Words: Problem, problem posing, pre-service mathematics teachers, mathematics education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının problem kurma süreçlerinin analizi
dc.title.alternativeThe investigation of pre-service mathematics teachers' problem posing processes'
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-02
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblem posing
dc.identifier.yokid10276219
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid635519
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess