Show simple item record

dc.contributor.advisorOzan, Ceyhun
dc.contributor.authorBabur, Sinan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:40Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:40Z
dc.date.submitted2021-11-16
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739594
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile empatik eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.Yöntem: Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Van ili Merkez ilçelerinde görev yapan 476 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanabilmesi amacıyla `Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitim Tutumları Ölçeği` ve `Empatik Eğilim Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilere ilk olarak normallik testi yapılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesinden hareketle t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkinin incelenebilmesi amacıyla da Korelasyon Analizi yapılmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları yüksek düzeyde bulunmuş, erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere kıyasla çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarının daha yüksek düzeyde olduğu; medeni durum, meslekten memnuniyet durumu, yaş, mesleki kıdem ve öğretim kademesi gibi değişkenlere göre anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin empatik eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu; kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre, evli öğretmenlerin bekâr öğretmenlere göre, meslekten memnun olan öğretmenlerin memnun olmayan öğretmenlere göre empatik eğilimlerinin daha yüksek düzeyde olduğu sonucunda ulaşılmıştır. Öğretim kademesi değişkeni açısından yapılan incelemede, okul öncesinde görev yapan öğretmenler ile lisede görev yapan öğretmenler arasında empatik eğilim düzeyinin anlamlı olarak farklılaştığı ve okul öncesinde görevli öğretmenlerin empatik eğilim düzeylerinin daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Sonuçlar: Öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve empatik eğilim düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile empatik eğilimleri arasında genel anlamda pozitif yönlü, düşük düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to examine teachers' attitudes and empathic tendencies towards multicultural education in terms of various variables and to determine the relationship between their attitudes towards multicultural education and their empathic tendencies.Method: Correlational survey design, one of the quantitative research methods, was used in the research. The sample of the study consists of 476 teachers working in the central districts of Van province. `Teachers' Multicultural Education Attitudes Scale` and `Empathic Tendency Scale` were used to collect data in the research. The data obtained in the study was first tested for normality. Based on the normal distribution of the data, t-test and one-way analysis of variance were performed. In addition, Correlation Analysis was performed in order to examine the relationship between the variables.Findings: According to the research results; teachers' attitudes towards multicultural education were found to be high, male teachers' attitudes towards multicultural education were higher than female teachers; It has been determined that there is no significant difference according to variables such as marital status, job satisfaction, age, professional seniority and education level. In addition, according to the results of the research, teachers have a high level of empathic tendencies; It was concluded that female teachers had a higher level of empathic tendencies than male teachers, married teachers compared to single teachers, and teachers who were satisfied with the profession compared to dissatisfied teachers. In the examination made in terms of the variable of teaching level, it was determined that the level of empathic tendency differed significantly between teachers working in pre-school and teachers working in high schools, and the level of empathic tendency of teachers working in pre-school was at a higher level.Conclusions: It has been concluded that teachers' attitudes towards multicultural education and their empathic tendency levels are high. In addition, it was concluded that there is a generally positive, low-level relationship between teachers' attitudes towards multicultural education and their empathic tendencies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin çok kültürlü eğitime yönelik tutumları ile empatik eğilimleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between attitudes toward multicultural education and empathic tendencies of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10331336
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid692833
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess