Show simple item record

dc.contributor.advisorGül, Şeyda
dc.contributor.authorKargın, Pınar Deniz
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:38Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:38Z
dc.date.submitted2022-11-02
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739588
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı altıncı sınıf fen bilimleri dersi 'Vücudumuzdaki Sistemler'ünitesinde yer alan 'Denetleyici ve Düzenleyici Sistemler' ile 'Duyu Organları' konularınınöğretiminde REACT stratejisine ve 5E Modeline uygun öğretim materyallerini uzmangörüşüyle tasarlayıp öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir.Yöntem: Araştırma, nitel araştırma deseni temel alınarak tasarlanmıştır. Araştırmanın verileriuzman görüşleri doğrultusunda geliştirilen 5E modeli ve REACT stratejisi materyaldeğerlendirme formları ile yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Nicel verilerinçözümlenmesinde betimsel analiz kullanılırken nitel verilerin analizinde içerik analizitekniğinden yararlanılmıştır.Bulgular: Hazırlanan tüm materyallere (5E Modeliyle hazırlanan Sinir Sistemi, İç SalgıBezleri, Duyu Organları materyalleri ve REACT Stratejisiyle hazırlanan Sinir Sistemi, İç SalgıBezleri, Duyu Organları materyalleri) yönelik elde edilen bulgular materyallerin hazırlanışamacına olduğunu göstermektedir. Ayrıca bulgulara göre materyallerin içerik ve tasarımaçısından kullanıma uygun olduğu, öğretim sürecinde öğretmene ve öğrenciye yararlı olacağıyönünde bulgulara ulaşılmıştır. Bununla birlikte bulgular içerisinde belirtilen eksiklikler veöneriler dikkate alınarak değiştirilip materyallere son hali verilmiştir.Sonuçlar: Sonuç olarak materyallerin verilen sürede yetiştirilmesi konusunda birtakımtereddütler olmakla birlikte gerek uzman gerekse öğrenci görüşlerine göre materyallerinöğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanılabilir olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Denetleyici ve düzenleyici sistemler, duyu organları, 5E modeli, REACTstratejisi
dc.description.abstractPurpose: The aim of this research is to design teaching materials based on REACT strategyand the 5E Model in the teaching of 'Supervisory and Regulatory Systems' and 'Sensory Organs'in the unit 'Systems in Our Body' for the sixth grade science course, and also to evaluate withthe opinions of experts and students.Method: The research was designed on the basis of the qualitative research design. The data ofthe research were collected through 5E model and REACT strategy material evaluation forms,which were developed in line with expert opinions, and also semi-structured interviews. Whiledescriptive analysis was used in the analysis of quantitative data, content analysis techniquewas used in the analysis of qualitative data.Findings: The findings obtained for all materials prepared (Materials of Nervous System,Endocrine Glands, Sense Organs prepared with 5E Model and REACT Strategy) showed thatthe materials are for the purpose of preparation. In addition, according to the findings, it wasfound that the materials are suitable for use in terms of content and design, and that they willbe useful to the teacher and the student in the teaching process. However, taking into accountthe deficiencies and suggestions stated in the findings, the material was changed and given itsfinal form.Conclusions: As a result, although there are some hesitations about the training of the materialsin the given time, it is thought that the materials can be used effectively in the teaching processaccording to both expert and student opinions..Keywords: Supervisory and regulatory systems, sense organs, 5E model, REACT strategyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf fen bilimleri dersi kapsamında REACT stratejisi ve 5E modeline dayalı öğretim materyali tasarlama
dc.title.alternativeDesigning the instructional material based on REACT strategy and the 5E model for 6 th grades science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-02
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10330851
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid736508
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess