dc.contributor.advisor | Şimşek, Ümit | |
dc.contributor.author | Ürün Arıcı, Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:20:36Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:20:36Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-31 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739585 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarının, tanecikler arası zayıf etkileşmeler konusunda akademik başarıları, kavramsal anlama düzeyleri, derse karşı motivasyonları ve modelleme becerileri bakımından modellemenin entegre edildiği okuma-yazma uygulamaları (OYU) ile yine modellemenin entegre edildiği artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının etkilerini karşılaştırmaktır.Yöntem: Araştırmanın yöntemi, karma yöntem yaklaşımı içerisinde eş zamanlı iç içe desen olarak belirlenmiştir. İç içe karma desenin NİCEL aşamasında öntest-sontest karşılaştırmalı yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu aşamada veriler, akademik başarı testi, kimya motivasyon ölçeği, kavram ve çizim testi ve modelleme değerlendirme rubriği ile toplanmıştır. Desenin NİTEL aşamasında ise, durum çalışması kullanılmıştır. Nitel veriler için, gözlem, yarı yapılandırılmış görüşme, günlük kullanılmıştır. NİCEL verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü ANOVA ve kovaryans analizi (ANCOVA), NİTEL verilerin analizlerinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular doğrultusunda, fen bilimleri öğretmen adaylarının akademik başarıları, kavramsal anlama düzeyleri, kimyaya yönelik motivasyonları ve modelleme becerileri bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu ortaya konulmuştur. Bu anlamlı farkın kavramsal anlama düzeyleri, kimyaya yönelik motivasyonları ve modelleme becerilerinde YDG-1'in lehine olduğu tespit edilmiştir. Akademik başarı açısından, online deney gruplarının akademik başarılarının yüz yüze deney gruplarının akademik başarılarından daha yüksek olduğu ortaya konulmuştur. Elde edilen nitel bulgular ise, öğretmen adaylarının modellemenin ve AG uygulamalarına yönelik daha olumlu görüş belirttikleri ortaya konulmuştur. Sonuçlar: Akademik başarı son test, kimyaya motivasyon son ölçeği, kavram ve çizim son test, modelleme değerlendirme rubriği, gözlemler, günlükler ve görüşmeler sonucunda, modellemenin entegre edildiği AG uygulamaları ve OYU yöntemleri karşılaştırıldığında, tanecikler arası zayıf etkileşimlerin öğretilmesinde modellemenin entegre edildiği AG uygulamalarının daha etkili olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: artırılmış gerçeklik, işbirlikli öğrenme, motivasyon, başarı, kavramsal anlama düzeyleri, modelleme becerisi | |
dc.description.abstract | Purpose: The aim of this research was to compare the impacts of reading-writing-applications (RWA), and augmented reality (AR) applications with integrated modelling in terms of academic achievement, conceptual understanding levels, motivation towards the course, and modeling skills of pre-service science teachers on the teaching of the subject of weak interactions interparticle. Method: This research was used a nested mixed research design. The quasi-experimental design with pretest-posttest was used in the QUANTITAVIVE stage of the nested mixed research design. At this stage, the data were collected by achievement test, motivation towards the course scale, concept and drawing test, and modeling assessment rubric. The case study was used at the QUALITATIVE stage of the method. Observation, semi-structured interviews, and diary were used as a data collection tools. Descriptive statistics, one-way ANOVA, and covariance analysis (ANCOVA) were used in the analysis of quantitative data. Content analysis was used in the analysis of qualitative data. Findings: As a result of the research, it was determined that there is a statistically significant difference in terms of academic achievement, conceptual understanding levels, motivation towards chemistry, and modeling skills of pre-service science teachers. This significant difference was in favor of FEG-1 in terms of conceptual understanding levels, motivation towards chemistry, and modeling skills. Also, in terms of academic achievement, it was revealed that the academic achievement of the online experimental groups is higher than the academic achievement of the face-to-face experimental groups. The qualitative findings determined that pre-service teachers have more positive feelings and thoughts about AR applications and modeling method. Conclusions: As a result of academic achievement post-test, chemistry motivation final scale, concept and drawing post-test, modeling assessment rubric, observations, diaries, and interviews, it can be said that augmented reality (AR) applications with integrated modeling are more effective in teaching weak interactions interparticles than the RWA method with integrated modeling.Keywords: augmented reality, cooperative learning, motivation, academic achievement, levels of conceptual understanding, modeling skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tanecikler arası zayıf etkileşmeler konusunun öğrenilmesi üzerine modellemenin entegre edildiği okuma-yazma ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of reading-writing, and augmented reality applications with modeling integrated on learning of the subject of weak interactions interparticle | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-31 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Modelling | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.identifier.yokid | 10323111 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 725242 | |
dc.description.pages | 306 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |