Ortaokul öğrencilerinin iletişim becerilerine sinema/video destekli psikolojik danışmanın etkisi
dc.contributor.advisor | Gençdoğan, Başaran | |
dc.contributor.author | Çetin, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:20:34Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:20:34Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-07 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739580 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı, ortaokulda öğrenim görmekte olan öğrencilerin iletişimbecerilerine 6 oturumluk Sinema/Video Destekli Psikolojik Danışma'nın etkisiniincelemektir. Ayrıca öğrencilerin kişilerarası ilişkilerinde iyileşme, problem çözmebecerilerinde çözümler üretme ve akademik başarı düzeylerinde artış hedeflenmektedir.Yöntem: Bu çalışmanın yöntemi Yarı Deneysel Araştırma Yöntemi'dir. Model, katılımcılarınrasgele dağılımının her zaman mümkün olmadığı durumlarda, eğitim araştırmalarında yaygınolarak kullanılmaktadır (Büyüköztürk vd., 2018). Bu çalışmanın modeli eşit olmayan gruplarön test- son test desenidir. Model, çalışma ve kontrol gruplarına ön test uygulanmasınınardından çalışma grubuyla belirli bir süreçte yapılan uygulamanın etkisini ölçmek amacıgütmektedir (McMillan & Schumacher, 2006). Bu teknikte yansız atama ile oluşturulmuş birçalışma ve bir kontrol grubu vardır. Her iki gruba da ön test ve son test uygulanmıştır.Bulgular: Bu çalışmanın verilerinden elde edilen bulgular Çalışma Grubu'ndaki öğrencileresinema/video destekli psikolojik danışma uygulaması verilmesinin ardından öğrencileriniletişim becerilerini değerlendirme, iletişim ilkeleri ve temel beceriler, kendini ifade etme,iletişim kurmaya isteklilik son testlerinde bir artış olduğunu göstermiştir. Bununla beraberöğrencilerin etkin dinleme ve sözel olmayan iletişimi üzerinde istatiastiki olarak anlamlı birfark oluşturmadığı görülmüştür.Sonuçlar: Öğrencilere sinema/video destekli psikolojik danışma verilmesinin öğrencilerin`İletişim Becerileri Değerlendirme, İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler, Kendini İfade Etme,İletişim Kurmaya İsteklilik` alt boyutu üzerinde olumlu etki ettiği ve iletişim becerilerindeartış sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Yalnızca `Etkin Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim` altboyutu üzerinde bir etki yaratmadığı sonucuna varılmıştır. Sonuçta öğrencilere Sinema/VideoDestekli Psikolojik Danışma verilmesinin öğrencilerin iletişim becerilerini olumlu yöndeetkilediği ve geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: sineterapi, iletişim becerileri, video destekli psikolojik danışma | |
dc.description.abstract | Purpose: The purpose of this research is to examine the effect of 6-session Cinema/VideoAssisted Psychological Counseling on the communication skills of secondary school students.So. it is aimed to improve students' interpersonal relations, to produce solutions in problemsolving skills and academic success levels.Method: The research method of this study is the Semi-Experimental Research Method. Themodel is used in educational research where random distribution of participants is notpossible (Büyüköztürk vd., 2018). The model of this study is the unequal groups pre-test-posttest design. The model basically aims to measure the effect of the application made with thestudy group in a certain period after the pre-test is applied to the study and control groups(McMillan & Schumacher, 2006). In this technique, there is a study and a control groupformed by random method. Pre-test and post-test are applied to both groups.Findings: The findings from the data of this study revealed that there was an increase in thepost-tests of evaluating the communication skills of the students, communication principlesand basic skills,self-expression, and willingness to communicate after applying cinema/videoassisted counseling to the students in the study group. It was observed that there was nostatistically remarkable difference in students' active listening and non-verbal communication.Conclusions: It was concluded that providing cinema/video assisted psychologicalcounseling to students had a positive effect on the sub-dimension of `Assessment ofCommunication Skills, Communication Principles and Basic Skills, Self-Expression,Willingness to Communicate` and increased their communication skills. It was concluded thatit did not have an effect only on the `Active Listening and Non-Verbal Communication` subdimension. In addition, it was concluded that giving Cinema/Video Assisted PsychologicalCounseling to students positively affects and improves communication skills of students.Keywords: cinema therapy, communication skills, video assisted psychological counseling | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin iletişim becerilerine sinema/video destekli psikolojik danışmanın etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of cinema/video- assisted psychological consultation on secondary school students' communicaton skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-06-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10314980 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 726835 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |