Özel eğitim okulları ve kurumlarında yürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin öğretmen yönetici ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Peker, Adem | |
dc.contributor.author | Paça, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:20:33Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:20:33Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-13 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739577 | |
dc.description.abstract | Okul psikolojik danışmanlarının özel eğitime dair bilgi ve becerilerinin pozitif ve negatif taraflarının tespit edilerek, özel eğitim okullarında sürdürülen PDR uygulamalarıyla alakalı tespitlerde bulunarak PDR programlarının özel gereksinimli öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarına karşılamadaki durumu, özel eğitim okullarında yürütülen rehberlik hizmetlerine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşlerini ortaya koymaktır.Aynı zamanda MEB'in ve diğer kurum ve kuruluşların incelemeden çıkan sonuçlardan yararlanması göz önünde bulundurulmaktadır. Sonraki süreçlerde yapılacak olan incelemelere katkı sağlama konusunda önemli bir adım olacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | With this research, the situation of PDR programs in meeting the guidance needs of students with special needs have revealed the views of administrators, teachers and parents regarding the guidance services carried out in special education schools by being determined the positive and negative sides of school psychological counselors' knowledge and skills regarding special education and making determinations about PDR applications carried out in special education schools. At the same time, it has been considered that MEB and other institutions and organizations benefit from the results of the examination. It has been thought that it will be an important step in contributing to the examinations to be carried out in the following processes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel eğitim okulları ve kurumlarında yürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin öğretmen yönetici ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of guidance and psyhological counseling services carried out in special education schools and i̇nstitutions according to the opinions of teachers administrators and parents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-09-13 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Developmantal guidance program | |
dc.subject.ytm | Vocational quidance | |
dc.identifier.yokid | 10324672 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 812034 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |