Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker, Adem
dc.contributor.authorPaça, Fatih
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:33Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:33Z
dc.date.submitted2023-09-13
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739577
dc.description.abstractOkul psikolojik danışmanlarının özel eğitime dair bilgi ve becerilerinin pozitif ve negatif taraflarının tespit edilerek, özel eğitim okullarında sürdürülen PDR uygulamalarıyla alakalı tespitlerde bulunarak PDR programlarının özel gereksinimli öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarına karşılamadaki durumu, özel eğitim okullarında yürütülen rehberlik hizmetlerine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşlerini ortaya koymaktır.Aynı zamanda MEB'in ve diğer kurum ve kuruluşların incelemeden çıkan sonuçlardan yararlanması göz önünde bulundurulmaktadır. Sonraki süreçlerde yapılacak olan incelemelere katkı sağlama konusunda önemli bir adım olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractWith this research, the situation of PDR programs in meeting the guidance needs of students with special needs have revealed the views of administrators, teachers and parents regarding the guidance services carried out in special education schools by being determined the positive and negative sides of school psychological counselors' knowledge and skills regarding special education and making determinations about PDR applications carried out in special education schools. At the same time, it has been considered that MEB and other institutions and organizations benefit from the results of the examination. It has been thought that it will be an important step in contributing to the examinations to be carried out in the following processes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel eğitim okulları ve kurumlarında yürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin öğretmen yönetici ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of guidance and psyhological counseling services carried out in special education schools and i̇nstitutions according to the opinions of teachers administrators and parents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-13
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDevelopmantal guidance program
dc.subject.ytmVocational quidance
dc.identifier.yokid10324672
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid812034
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess