Show simple item record

dc.contributor.advisorKıyıcı, Mübin
dc.contributor.authorGönültaş, Ayşe
dc.date.accessioned2023-09-22T11:55:09Z
dc.date.available2023-09-22T11:55:09Z
dc.date.submitted2023-09-14
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737366
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleriarasında fark olup olmadığını incelemek amacıyla betimsel tarama modeline uygun olarakplanlanmış ve gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, Sakarya Üniversitesi EğitimFakültesi'nde okuyan öğrenciler ile İstanbul'un Esenyurt, Kıraç ve Beylikdüzü İlçelerindeçalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Basit seçkisiz örneklem yöntemi ile verilertoplanmıştır. Araştırmada, Kıyıcı (2008) tarafından geliştirilen 'Sayısal Okur-YazarlıkÖlçeği' kullanılmıştır. Ölçek, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, kişisel bilgiformundan ibarettir. İkinci bölümde ise dijital okuryazarlık açısından öğretmen veöğretmen adaylarının gerçekleştirebilecekleri ifadelere yer verilmiştir. Araştırmada, 214öğretmen ve 200 öğretmen adayı olmak üzere toplam 414 kişiden veri toplanmıştır.Verilerin analizinde, SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) programındanyararlanılmıştır. Elde edilen verilerde; frekans analizi, aritmetik ortalama, yüzde vestandart sapma istatistik teknikleri kullanılmıştır.Verilerin analizinden sonra öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının dijital, bilgisayar, bilgi,teknoloji ve medya okuryazarlığı düzeyleri ortalamanın üstünde bulunmuştur.Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri öğretmen adaylarınagöre yüksek çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study was planned and carried out in accordance with the descriptive screening modelin order to analyze whether there is a difference between the levels of digital literacy ofteachers and teacher candidates. The population of the study consisted of students studyingat Sakarya University Faculty of Education and teachers working in Esenyurt, Kıraç andBeylikdüzü districts of Istanbul. Datas were collected by simple random sampling method.İn the study, the 'digital literacy scale ' developed by Kıyıcı(2008) was used. The scaleconsists of two parts. The first part consists of a personal information form. As for in thesecond part, the statements that teachers and teacher candidates can realise interms of digital literacy were given place to. İn the study collected data from a total of414 people impending 214 teachers and 200 teacher candidates.İn the analysis of the datas, from SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences)program was used. Frequency analysis, arithmetic mean, percentage and standard deviationstatistical techniques were used in the data obtained.The digital, computer, information, technology and media literacy levels of teachers andteacher candidates were found to be above average after analysis of the data. As a result ofthe research, digital literacy levels of the teachers were higher than the teacher candidates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının ve öğretmenlerin dijital okur-yazarlık düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of digital literacy levels of teachercandidates and teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-14
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10291877
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid812511
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess