Sinematografik mekan kurgusunda bedensel arayışlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kentin çizgisel zaman kurgusunun mekansal olasılıkları, kendi zamansallığında rotalar çizen bedenin deneyim katmanlarında kodludur. Mekanın öngörülen kurgusunda kodları hareket-beden deneyimiyle açığa çıkan rotalar, kent kurgusuna katmanlar olarak eklemlenerek deneyimin mekansal aralıklarını oluşturur. Kentin çizgisel zamanına farklı zamansal aralıklarla kodlanmış deneyimin katmanlı yapısının açığa çıkarılmaya çalışılması ile sinematografik kurgunun ürettiği zamansal bağlamın, birbiriyle ilişkilendirilen planların tanımladığı farklı sekans anlatılarının kurgulanmasıyla oluşturulması arasında benzerlik kurulmuştur. Çalışmanın amacı; sinematografik mekan kurgusunda kentin çizgisel zaman akışında hareket-beden deneyim katmanlarının fragmanlarına ayrılarak, yeni ilişkiselliklerde deneyimin kendi zamansal ve mekansal aralıklarının deneyim mekanını üretme olasılıklarının sorgulandığı dinamik akışkan mekan kurgusunun keşfedilmesidir. Çalışmanın kapsamı; sinematografik mekan kurgusunda hareket-beden deneyiminin mekansal aralıklarının beden rotalarını açığa çıkaran fragmanlar arasında kurulacak ilişkiselliklerle kurgulanan deney aşamalarında geliştirilecek bir yüzey arayışıdır. Çalışmanın yöntemi; mekansal olasılıkların fragmanlar arası kurulacak ilişkiselliklerle geliştirilecek deneysel bir yüzey arayışıyla sorgulanmasıdır. Aranan yüzey artikülasyonlarıyla deneyimin mekansal aralıkları üzerinden kent mobilyası imgesi üretilmiştir. Çalışma sonucunda; üretilen kent mobilyası imgesi üzerinden sinematografik mekan kurgusunun mimari tasarıma zaman-mekan bağlamında sunduğu üretim aralıklarının mekansal olasılıkların açığa çıkarılması yönünde bir okuma aralığı sunduğu düşünülmüştür. The spatial possibilities of the linear time of the city are encoded in the layers of body experience that traces the routes in its own temporal space. The routes with exposed codes by the movement-body experience in the projected fictional space form the spatial intervals of the experience by being articulated to the urban fiction as layers. A similarity is established between the revelation of the layered structure of the coded experience at different time intervals at the linear time of the city and the creation of the temporal context of cinematographic fiction. The aim of the study is the exploration of dynamic-fluid space fiction in which the layers of movement-body experience split into fragments in the city and the possibilities of the temporal-spatial intervals to produce the experience. The scope of the study is to establish the relationship between the fragments that reveal the body routes of the spatial intervals of the movement-body experience in cinematographic fiction. The method of the study consists in interrogating the spatial possibilities with the research of an experimental surface developed with the correlations established between the fragments. The image of the urban furniture is produced through the spatial intervals of the experience with the surface articulations. The result of the study thought the production intervals presented by the cinematographic fiction to the architectural design in the context of time-space through the urban furniture image produced in the experimental approach developed to offer a reading interval to reveal the spatial possibilities.
Collections