Okul içi şiddet ve sınıfa yansımaları: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul içi şiddeti, şiddetin nedenlerini araştırmak, şiddet olaylarının sıklıkla görüldüğü okul ortamında şiddetin sınıfa yansımalarını katılımcıların deneyimleri ile irdelemektir. Çalışma, nitel araştırma türlerinden olan durum çalışması deseniyle tasarımlanmıştır. Çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Karaman ilinin merkez köyünde eğitim-öğretime devam eden bir ortaokulun 8 öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme tekniklerinden `ölçüt örnekleme tekniği` ile belirlenmiştir. Veri toplama sürecinde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler yapılmıştır. Veriler, içerik ve betimsel analiz yöntemiyle irdelenmiştir. Katılımcılardan elde edilen veriler doğrultusunda 5 ana tema oluşturulmuştur. Söz konusu temalar `Öğretmenlik Mesleği`, `Öğrenci Profilleri`, `İstenmeyen Davranışlar` ve `Şiddet` olarak belirlenmiştir. Katılımcıların deneyimleri göz önünde bulundurularak ana temalar çeşitli alt temalara ayrılmıştır. Alt temaların içeriğinde, okuyucunun bağlamdan kopmaması adına doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Katılımcıların deneyimlerinden, öğretmenlik mesleğine olan bakış açılarını anlamada, öğrenci profillerinin tanımlanmasında, istenmeyen davranışların göz önüne konulmasında, şiddetin tanımlanmasında ve kaynaklarının araştırılmasında yararlanılmıştır. Sonuç olarak araştırmanın ana temasını oluşturan şiddetin tanımı yapılmış, şiddetin önemli kaynaklarından biri aile olarak saptanmış ve şiddetin sınıf içine olumsuz yansımalarına değinilmiştir. The aim of this study is to investigate school violence and its reasons and to examine the reflections of violence on the classroom in the school environment where violent incidents are common through the experiences of participating teachers. The study was designed with the case study design, which is one of the qualitative research type.The study group consisted of eight teachers from a primary-secondary school in a central village in Karaman province in the 2019-2020 academic year. Participants were determined by using criterion sampling technique which is one of the purposeful sampling techniques. Interviews were conducted by using a semi-structured interview form during data collection process. The data were examined by content and descriptive analysis method. Using the data gathered from participants, 5 main themes were created. 'Teaching profession', 'student profiles', 'undesirable behaviors', 'violence' and 'the source of violence'. Considering the experiences of participants, the main themes were divided into various sub-themes. In the content of the sub-themes, direct quotations were included in order not to detach reader from the context. The experiences of the participants were used to understand their perspectives on the teaching profession, to define student profiles, to consider undesirable behaviors, to define violence and to determine the source of this violence. As a result, the definition of violence which is the main theme of the research was made and the most important source of violence was determined as the family. And also, the negative reflections of violence in the classroom were mentioned.
Collections