Show simple item record

dc.contributor.advisorSelvitopu, Abdullah
dc.contributor.authorŞen, Fatma
dc.date.accessioned2023-09-22T11:54:35Z
dc.date.available2023-09-22T11:54:35Z
dc.date.submitted2022-08-04
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737283
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul içi şiddeti, şiddetin nedenlerini araştırmak, şiddet olaylarının sıklıkla görüldüğü okul ortamında şiddetin sınıfa yansımalarını katılımcıların deneyimleri ile irdelemektir. Çalışma, nitel araştırma türlerinden olan durum çalışması deseniyle tasarımlanmıştır. Çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Karaman ilinin merkez köyünde eğitim-öğretime devam eden bir ortaokulun 8 öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme tekniklerinden `ölçüt örnekleme tekniği` ile belirlenmiştir. Veri toplama sürecinde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler yapılmıştır. Veriler, içerik ve betimsel analiz yöntemiyle irdelenmiştir. Katılımcılardan elde edilen veriler doğrultusunda 5 ana tema oluşturulmuştur. Söz konusu temalar `Öğretmenlik Mesleği`, `Öğrenci Profilleri`, `İstenmeyen Davranışlar` ve `Şiddet` olarak belirlenmiştir. Katılımcıların deneyimleri göz önünde bulundurularak ana temalar çeşitli alt temalara ayrılmıştır. Alt temaların içeriğinde, okuyucunun bağlamdan kopmaması adına doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Katılımcıların deneyimlerinden, öğretmenlik mesleğine olan bakış açılarını anlamada, öğrenci profillerinin tanımlanmasında, istenmeyen davranışların göz önüne konulmasında, şiddetin tanımlanmasında ve kaynaklarının araştırılmasında yararlanılmıştır. Sonuç olarak araştırmanın ana temasını oluşturan şiddetin tanımı yapılmış, şiddetin önemli kaynaklarından biri aile olarak saptanmış ve şiddetin sınıf içine olumsuz yansımalarına değinilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate school violence and its reasons and to examine the reflections of violence on the classroom in the school environment where violent incidents are common through the experiences of participating teachers. The study was designed with the case study design, which is one of the qualitative research type.The study group consisted of eight teachers from a primary-secondary school in a central village in Karaman province in the 2019-2020 academic year. Participants were determined by using criterion sampling technique which is one of the purposeful sampling techniques. Interviews were conducted by using a semi-structured interview form during data collection process. The data were examined by content and descriptive analysis method. Using the data gathered from participants, 5 main themes were created. 'Teaching profession', 'student profiles', 'undesirable behaviors', 'violence' and 'the source of violence'. Considering the experiences of participants, the main themes were divided into various sub-themes. In the content of the sub-themes, direct quotations were included in order not to detach reader from the context. The experiences of the participants were used to understand their perspectives on the teaching profession, to define student profiles, to consider undesirable behaviors, to define violence and to determine the source of this violence. As a result, the definition of violence which is the main theme of the research was made and the most important source of violence was determined as the family. And also, the negative reflections of violence in the classroom were mentioned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul içi şiddet ve sınıfa yansımaları: Bir durum çalışması
dc.title.alternativeViolence in school and its reflections to classroom atmosphere: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmViolence at school
dc.identifier.yokid10333135
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid703438
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess