Kimyasal madde kullanılmayan doğa temelli fotoğraf baskı yöntemleri ve çağdaş fotoğraf üretimine yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, kimyasal maddeler içermeyen doğa temelli fotoğraf baskı tekniklerinin incelenmesi ve doğa korumacı yaklaşımla bu yöntemleri kullanarak projeler geliştiren çağdaş sanatçıların üretimlerinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir.`Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri`, doğanın işleyişini temel alarak görüntü oluşturma esasına dayanmakta ve genel olarak doğada bulunabilen malzemeler kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Kimyasal madde kullanılmadan gerçekleştirilebilen bu yöntemler, doğaları gereği, geçici, fani (ephemeral) görüntü oluşumunu sağlamakta ve bu açıdan fotoğrafın tarih öncesi dönemine dayanmaktadır. Tezin birinci bölümünde fotoğraf tarihi, fotoğrafın tarih öncesi döneminden itibaren ele alınmış, ikinci bölümde `Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri`, Fotosentez baskı yöntemleri, Anthotype yöntemi ve Lümen baskı yöntemi, tarihçeleri ile incelenmiş, uygulama yöntemleri anlatılmıştır. Bölümün son kısmında tekniklerin geçiciliği ile ilgili araştırmalar sunulmuştur. Tezin üçüncü bölümünde `Doğa Temelli Fotoğraf Baskı Yöntemleri` nin çağdaş fotoğraf üretimine yansıması kapsamında, teknikleri kullanan ve doğa ile etkileşimli üretim yapan sanatçılar, Ackroyd& Harvey, Almudena Romero, Binh Danh, Christine Elfman, Denis Roussel, Fenia Kotsopoulou, Jerry Burchfield, Kristof Vracken, Lia Giraud, Rosemary Horn incelenmiş, röportajlar yapılmıştır. Tezin son bölümünde bahsedilen yöntemler ile ilgili düzenlenen workshop anlatılmış, katılımcıların bu teknikler ile ürettikleri eserlerle oluşturulan sergi kapsamında fotoğrafların sunumu ve doğa ile etkileşimli sergileme süreci anlatılmıştır. Doğaya bırakılan eserler belirli aralıklar ile fotoğraflanmaya devam etmektedir. The aim of the thesis is to investigate the nature-based, nonchemical photographical processes and the productions of the artists who use these techniques in their arts regarding protection of nature.`Nature-based photograph printing techniques`, are based on using nature's natural processes while printing images, and mainly use materials exist naturally in nature. These techniques are performed without using chemicals, naturally create ephemeral images and they belong to pre-photographic history.The first section of the thesis covers the history of photograpy starting from pre-photograpy. In the second part, `Nature-based photograph printing techniques`, Photosynthesis, Anthotype and Lumen printing techniques, their history and their technical details are covered. At the end of the section, the non-permanent, short-term behavior of these techniques are described. In the third section, the effects of `Nature-based photograph printing techniques` on contempory photography and the artists Ackroyd&Harvey, Almudena Romero, Binh Danh, Christine Elfman, Denis Roussel, Fenia Kotsopoulou, Jerry Burchfield, Kristof Vracken, Lia Giraud, Rosemary Horn who use these techniques are described and some interviews are made with them. In the last section, the details of the workshop in under to prepare an exhibition were given. In the workshop the mentioned techniques were presented, and the photograph creation processes were described to the participants. After the workshop the photographs were presented in a little exhibition and later, they were left in the nature. The changes in them are photographed periodically. That process still continues.
Collections