Barok ve Neo Klasisist üslupların çağdaş resim sanatına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada geçmiş dönem üsluplarından referans ve ilham alma bağlamında Barok ve Neo Klasisizm akımlarının üslup özellikleri, karşıtlıkları, Batı resminde günümüze kadar olan biçimsel etkileri ve ele alınma biçimleri incelenmiştir. Rönesans döneminin akılcılığına karşı daha duygusal ve dramatik bir üslup olan Barok, izliyeciyi tabloda gösterdiği sahneyle kendisini özdeşleştirmesi için duygulara hitab etmek üzere gelişmiştir. Rokoko döneminde Barok'un formları hafifleyerek zarifleşmiştir. Antik Yunan Uygarlığında doğan ve Rönesans'ta tekrar canlanan akılcı Klasisizm ise Barok'un gösterişine, görkemine ve abartısına karşıt olarak 18.yy'ın ikinci yarısında yeniden canlanmıştır ve 19.yy'ın ikinci yarısında akademik bir durgunluğa dönüşmüştür.1860'larda başlayıp 1960'lara kadar Batı sanatına egemen olan modern sanat anlayışı ile birlikte geçmiş dönem üslupları geri anlayışlar olarak kabul edilmesine rağmen modern dönemde de, kimi sanatçıların Klasisist bir anlayışa yöneldikleri görülmüştür. Modernizm ile birlikte soyut üslupların gelişmesiyle figür resmi geriye itilmiştir. 1980'lerde postmodern dönemde geleneksel yöntemlere dayalı figür resminin geri gelmesiyle Barok ve Neo Klasisizm gibi dönemsel üslupların günümüze kadar bireysel olarak değişen yaklaşımlarda yeniden ele alındığı görülmüştür.Eser metninin sonunda yer alan kendi çalışmalarımda ise iç dünyadaki bir duyguyu insan figürüyle bütünleştirerek anıtsal bir biçim anlayışıyla ortaya koymak amaçlanmıştır. Barok ve Neo Klasisizm akımlarının ortaya koydukları anıtsal form anlayışından ve biçimsel özelliklerinden etkilenerek, figürde idealizasyonla ve hacim kütle değerelerini vurgulayacak dramatik ışıkla anıtsal bir biçim anlayışı ortaya konmuştur. In this study, in the context of reference and inspiration from the styles of the past, the stylistic features, contrasts of Baroque and Neo Classicism movements, their stylistic effects in Western painting up to the present day and their handling are examined.Baroque which is a more emotional and dramatic style against the rationalism of the Renaissance, has evolved to appeal to emotions in order for the audience to identify with the scene in the painting. During the Rococo period, Baroque's forms became lighter and more elegant. Rational Classicism which was born in the Ancient Greek Civilization and revived in the Renaissance, was revived in the second half of the 18th century, in contrast to Baroque's vanity, splendor and exaggeration, and turned into an academic stagnation in the second half of the 19th century.Although the styles of the past were accepted as backward understandings with the modern art understanding that started in the 1860s and dominated Western art until the 1960s, it was observed that some artists turned to a Classicist understanding in the modern period. With the development of abstract styles with modernism, figure painting has been pushed back. With the return of figure painting based on traditional methods in the postmodern period in the 1980s, it has been observed that periodic styles such as Baroque and Neo Classicism have been reconsidered in individually changing approaches until today.In my own works at the end of the text of the work, it is aimed to reveal an emotion in the inner world with a monumental understanding of form by integrating it with the human figure. Being influenced by the monumental form understanding and stylistic features of Baroque and Neo Classicism movements, a monumental understanding of form has been revealed with idealization in the figure and dramatic light that will emphasize the volume mass values.
Collections