Tactical competition of two airlines in fleet assignment
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aynı piyasadaki iki havayolunun taktiksel düzeydeki rekabeti güzergah tabanlı filo atama modeliyle incelenmektedir. Piyasadaki talepler havayolları tarafından belirlenen fiyatlara bağlıdır. Her havayolu kendi filo atama problemini çözdükten sonra müşterileri diğer güzergahlarda uçurmaya karar verebilir. Bu müşterilerin diğer güzergahları hangi oranda tercih edeceği de havayolları tarafından belirlenen fiyatlara bağlıdır. Dolayısıyla havayolları arasındaki rekabet aynı piyasadaki talepte ve diğer güzergahları tercih etme oranında görülebilir. Havayolları arasındaki piyasa talebi paylaştırılırken ve diğer güzergahları tercih etme oranı hesaplanırken logit fonksiyonu kullanılmıştır ve rekabet ortamında verilen fiyatlarla havayollarının denge davranışı aranmaktadır. Ayrıca taktiksel seviyedeki rekabette filo tipi, uçak kapasitesi gibi değişkenlerin de fiyatlar kadar önemli olduğu tartışılmaktadır. We analyze two airlines competing in the same market at a tactical level using an itinerary-based fleet assignment model. The market demand is contingent on the fares chosen by the airlines. The airlines solve their own fleet assignment models and can choose to spill customers on some itineraries. The recapture rates of these customers are also contingent on the fares chosen by airlines. Therefore, the dimensions of competition are both the demand and the recapture rates in the same market. Using a logit model for allocating the demand and the recapture rates between the airlines, we seek for equilibrium behavior of the airlines with exogenous fares in a computational setting. We argue that in this tactical level competition, variables like fleet type, aircraft capacity is as important as the fares.
Collections