Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgiç, Taner
dc.contributor.authorYaba, Ceyda
dc.date.accessioned2020-12-04T10:24:24Z
dc.date.available2020-12-04T10:24:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/73496
dc.description.abstractAynı piyasadaki iki havayolunun taktiksel düzeydeki rekabeti güzergah tabanlı filo atama modeliyle incelenmektedir. Piyasadaki talepler havayolları tarafından belirlenen fiyatlara bağlıdır. Her havayolu kendi filo atama problemini çözdükten sonra müşterileri diğer güzergahlarda uçurmaya karar verebilir. Bu müşterilerin diğer güzergahları hangi oranda tercih edeceği de havayolları tarafından belirlenen fiyatlara bağlıdır. Dolayısıyla havayolları arasındaki rekabet aynı piyasadaki talepte ve diğer güzergahları tercih etme oranında görülebilir. Havayolları arasındaki piyasa talebi paylaştırılırken ve diğer güzergahları tercih etme oranı hesaplanırken logit fonksiyonu kullanılmıştır ve rekabet ortamında verilen fiyatlarla havayollarının denge davranışı aranmaktadır. Ayrıca taktiksel seviyedeki rekabette filo tipi, uçak kapasitesi gibi değişkenlerin de fiyatlar kadar önemli olduğu tartışılmaktadır.
dc.description.abstractWe analyze two airlines competing in the same market at a tactical level using an itinerary-based fleet assignment model. The market demand is contingent on the fares chosen by the airlines. The airlines solve their own fleet assignment models and can choose to spill customers on some itineraries. The recapture rates of these customers are also contingent on the fares chosen by airlines. Therefore, the dimensions of competition are both the demand and the recapture rates in the same market. Using a logit model for allocating the demand and the recapture rates between the airlines, we seek for equilibrium behavior of the airlines with exogenous fares in a computational setting. We argue that in this tactical level competition, variables like fleet type, aircraft capacity is as important as the fares.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleTactical competition of two airlines in fleet assignment
dc.title.alternativeİki hava yolu şirketinin filo atama probleminde taktiksel düzeydeki rekabeti
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10082651
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid409234
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess