Sağlıklı beslenmeye yönelik artırılmış gerçeklik destekli mobil uygulamanın geliştirilmesi ve kullanılabilirliğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı artırılmış gerçeklik destekli mobil uygulaması geliştirmek, buuygulamanın kullanılabilirliğini ve öğrencilerin bu uygulamaya yönelik görüşleriniaraştırmaktır. Çalışmada mobil artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrenciler üzerineetkililiğini araştırmak için nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma grubu,ilkokul ve ortaokul öğrencilerinden oluşan 30 öğrenciden oluşmaktadır. Bu bağlamdamobil artırılmış gerçeklik uygulamasının kullanılabilirliği ve öğrenci görüşleriincelenmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler ile tematik analizyapılmıştır. Kullanılabilirlik ölçeğinin betimsel analizi ardından cinsiyetlere görefarklılıkları Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Tez çalışmasının sonucunda eldeedilen veriler doğrultusunda kullanılabilirlik ölçeğinde erkek ile kız çocuklar arasındaanlamlı fark görülmüştür. Bu bulgular sonucunda ilkokul ve ortaokul öğrencilerineartırılmış gerçeklik teknolojisi ile verilen eğitimlerde dikkat edilmesi gereken hususlar veeksiklikler hakkında gelecek çalışmalara yönelik araştırmacılara öneriler sunulmuştur. The aim of this study is to develop an augmented reality supported mobile application, toinvestigate the usability of this application and the students' views on this application. Inthe study, qualitative and quantitative research methods were used to investigate theeffectiveness of mobile augmented reality application on students. The study groupconsists of 30 primary and secondary school students. In this context, the usability ofmobile augmented reality application student opinions were examined. Thematic analysiswas carried out with the information obtained from the interviews with the students. Afterthe descriptive analysis of the usability scale, the differences by gender were analyzed withMann-Whitney U test. In line with the data obtained as a result of the study, a significantdifference was observed between boys and girls in the usability scale. As a result of thesefindings, suggestions were presented to researchers for future studies about the issues anddeficiencies in the education given to primary and secondary school students usingaugmented reality technology.
Collections