Show simple item record

dc.contributor.advisorGüraksın, Gür Emre
dc.contributor.advisorÖzdinç, Fatih
dc.contributor.authorEmre, Zehra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:36:22Z
dc.date.available2023-09-22T11:36:22Z
dc.date.submitted2023-05-02
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734211
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı artırılmış gerçeklik destekli mobil uygulaması geliştirmek, buuygulamanın kullanılabilirliğini ve öğrencilerin bu uygulamaya yönelik görüşleriniaraştırmaktır. Çalışmada mobil artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrenciler üzerineetkililiğini araştırmak için nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma grubu,ilkokul ve ortaokul öğrencilerinden oluşan 30 öğrenciden oluşmaktadır. Bu bağlamdamobil artırılmış gerçeklik uygulamasının kullanılabilirliği ve öğrenci görüşleriincelenmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler ile tematik analizyapılmıştır. Kullanılabilirlik ölçeğinin betimsel analizi ardından cinsiyetlere görefarklılıkları Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Tez çalışmasının sonucunda eldeedilen veriler doğrultusunda kullanılabilirlik ölçeğinde erkek ile kız çocuklar arasındaanlamlı fark görülmüştür. Bu bulgular sonucunda ilkokul ve ortaokul öğrencilerineartırılmış gerçeklik teknolojisi ile verilen eğitimlerde dikkat edilmesi gereken hususlar veeksiklikler hakkında gelecek çalışmalara yönelik araştırmacılara öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop an augmented reality supported mobile application, toinvestigate the usability of this application and the students' views on this application. Inthe study, qualitative and quantitative research methods were used to investigate theeffectiveness of mobile augmented reality application on students. The study groupconsists of 30 primary and secondary school students. In this context, the usability ofmobile augmented reality application student opinions were examined. Thematic analysiswas carried out with the information obtained from the interviews with the students. Afterthe descriptive analysis of the usability scale, the differences by gender were analyzed withMann-Whitney U test. In line with the data obtained as a result of the study, a significantdifference was observed between boys and girls in the usability scale. As a result of thesefindings, suggestions were presented to researchers for future studies about the issues anddeficiencies in the education given to primary and secondary school students usingaugmented reality technology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiktr_TR
dc.subjectNutrition and Dieteticsen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleSağlıklı beslenmeye yönelik artırılmış gerçeklik destekli mobil uygulamanın geliştirilmesi ve kullanılabilirliğinin incelenmesi
dc.title.alternativeDevelopment of an augmented reality-supported mobile application for healthy nutrition and examination of its usability
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-02
dc.contributor.departmentBilgisayar Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10329849
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid788861
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess