Investigation of emergence of diversity in language: parent oriented teacher selection
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmamızda dilin oluşumundaki farklılıkları araştırdık. Dilin ortaya çıkışı ile ilgili temel, oyun teorisi modelleri bir çok çalışmada ortaya koyulmuş ve kullanılmıştır. Bu çalışmalarda en sık karşılaşılan varsayım toplumdaki herkes ile anlaşabilmenin evrimsel üstünlük sağlayacağı yönündedir. Fakat, toplumdaki herkesle iletişim içinde olmak gerçekte çok mümkün görünmemektedir, çünkü hafıza ve yerleşim gibi sınırlamalar bireyleri kısıtlamaktadır. Dolayısıyla toplum, her bireyin toplumun sadece belli bir kısmı ile iletişim halinde olacağı şekilde organize edilmelidir. Bizim modelimizde, bireyler dilin aktarımından sorumlu olan öğretmenleri ebeveynlerinin komşularından seçmektedir ve bu komşuluk ilişkileri toplumda bir sosyal ağ oluşmasına neden olmaktadır. Bulgularımızdan bazıları, komşu çevresinin büyüklüğü ile toplam oluşan farklı dil sayısının, tüm toplumun büyüklüğünden bağımsız olarak, ilişkili olduğu yönündedir. Üstelik, komşu seçiminde dil yakınlığı gözetmenin, fiziksel yakınlık gözetmeye göre herhangi bir evrimsel avantaj sağlamadığını gözlemledik. Sonuç olarak, biz bu çalışmayı dildeki farklılıkların oluşumunu anlamak adına önemli bir katkı olarak görüyoruz. In this work, we investigated the emergence of diversity in language. Fundamental game theoretical model for emergence of language has been established and used in several studies. In these studies most basic assumption is that understanding everyone in the population gives evolutionary advantage to an agent. However, being in interaction with everyone is not achievable in reality where various limited resources such as memory and physical availability bind agents. Thus population should be organized in a way that each agent can interact only some percentage of population. In our model, agents select their teachers, who are responsible for the transmission of language, fromneighbors of their parents, which forms a social network in population. Our findings include that emerged number of different languages in population is related to thepercentage size of neighborhood and is independent of population size. Furthermore, we observe that seeking language-wise similarity in teacher selection makes no evolutionary difference in emergence of language, instead of seeking physical closeness. As a result, we see this study as an important contribution towards understanding the emergence of diversity in languages.
Collections